waar ik nu op ga reageren kan ik ook niet serieus noemen toch doe ik het maar
Ten eerste bestaat kapitalistisch imperialisme imo niet, wel mercantilistisch imperialisme. In een ander topic heb ik uiteengezet dat de oorlog met Irak onmogelijk vanuit economische motieven kan zijn begonnen maar uit idealisme. De economische gevolgen voor de VS zijn dan ook bijzonder nadelig.Ho ho, Islam maakt geen terrorisme. Kapitalistisch imperialisme maakt terrorisme. Wat de VS en haar bondgenoten doen dus, voor de duidelijkheid.
Verder trap ik nog een open deur in door erop te wijzen dat de VS in de jaren voor 11-9-01 in diverse landen de moslimbevolking te hulp is geschoten.
Dat de oorlog in Irak niet bevorderlijk is geweest voor de bestrijding van het islamitisch terrorisme mag zo zijn maar realiseer je wel dat door veel mensen alles wat Amerikanen in het algemeen en de regering in het bijzonder doen al gauw in een kwaad daglicht wordt gesteld. Dat was al zo in de jaren 80 en toen zat er een bijzonder verstandige regering.
Te stellen dat er geen achterstelling, onderdrukking en mishandeling van vrouwen verband houdend met de islam op grote schaal plaatsvindt in Nederland is het ontkennen van alle bekende feiten.Met uitzondering van de bekende uitwassen zoals ze in elke cultuur voorkomen is dit slechts misleiding, propaganda en leunstoelwijsheid. Ik ken genoeg moslims om te weten dat er geen sprake is van discriminatie. Eerder het tegendeel. Moslimvrouwen hebben de heilige plicht om hun mannen scherp in de gaten te houden met betrekking tot hun al dan niet correct en bonafide handelen.
Maar ja, de ongelovigen zoals ik zijn deel van het probleem dat uitgeroeid moet worden, niet de moslims. Die geloven immers in god, vooral zij die zich geheel in dienst van hem stellen
Een mens die werkelijk gevestigd is in dienst aan god is aldus simpelweg geen oorzaak meer van het probleem