als Wilders kritiek heeft op de koran, dan is dat niet hetzelfde als kritiek op alle moslims.
luister eens goed naar wilders.
zuivere generalisatie. mensen bang maken en ze tegen elkaar opzetten uit electorale redenen. spelen op onderbuikgevoelens met goedkope slogans.
Dit is opnieuw het generaliseren waar ik het over heb. Kritiek op een heilig boek is niet identiek aan het claimen dat alle moslims de moord op van gogh goed vinden.
er is een verschil tussen kritiek hebben en vlakaf roepen om een verbod.
En nogmaals: een grote groep mensen hoeft niet zelf actief gewelddadig te zijn, om een klimaat van onderdrukking en angst op te wekken. Als je naar Nazi duitsland kijkt,
dus de moslims staan op hetzelfde niveau als de nazi's?
Het aantal doet er nu niet toe: als je kijkt naar Islamitische landen, dan zie je de gevolgen die een grotere groep moslims in een samenleving heeft. Wilders extrapoleert de toename van de Islam in nederland naar de toekomst, en waarschuwt dus met goede reden voor de consequenties die deze toename op een samenleving kan hebben.
de meeste moslimlanden zijn, jammer genoeg, religieuze dictaturen. dit kun je niet extrapoleren naar Nederland.
Ik snap eigenlijk niet waarom je geen kritiek op de Islam mag hebben.
je mag wel kritiek hebben. net zoals ik kritiek mag hebben op jouw kritiek. dus hou op met die goedkope onzin alsof jij/wilders niets zou mogen zeggen omdat de meerderheid het niet eens is met de goedkope wilders demagogie die van elke moslim een discriminerende, racistische terrorist maakt.
Natuurlijk heeft Wilders minder kritiek op het joodse of christelijke geloof in nederland:
wilders wil het de grondwet veranderen. "iedereen gelijk voor de wet wil" hij veranderen in "nederland is gefundeerd op judeo-christelijke waarden die in eer gehouden moet worden". lees zijn programma maar eens
Het verschil tussen Islam, christendom en jodendom is dan ook niet zozeer het inhoudelijk 'moreler' zijn van heilige teksten (de bijbel heeft ook passages vol geweld), maar wel hoe de aanhangers van die religies zich gedragen in nederland.
en hoe gedragen de aanhangers zich?
in elke groep heb je criminelen maar enkel bij de moslims wordt er veralgemeend dat het een lieve lust is.
de overgrote meerderheid wordt onterecht mee gestraft.