kijk hier eens, misschien helpt je dat een stukje verder:http://www.wapenveldonline.nl/recensies/wpv02536-37.htm
uitbreiding van het heelal denk ikdreamz schreef:deze feiten ondersteunen allemaal de big bang theorie:
roodverschuiving
kosmische achtergrondstraling
"leeftijd" van het heelal
en er was nog een, die ga ik even opzoeken
ik zou het toch opzoeken maar mss als je geluk hebt is iemand zo goed om een link te plaatsenEhh ik weet dat ik Google hiervoor kan gebruiken, maar misschien is het wel een beetje handiger dat hier iemand mij uitlegt wat de Big Bang theorie eigenlijk is
Dat er nog veel vraagtekens bij staan klopt, maar waarbij staan er in de sterrenkunde geen vraagtekens? Je vraag begrijp ik niet, er zweven nog steeds meteorieten rond, dat kan toch? Dat is helemaal niet raar. Als je, je vraag wat duidelijker stelt kan ik em misschien beantwoorden.Alleen dat ze de ruimte vaststellen op een leeftijd van 10 a 15 miljard jaar lijkt mij een beetjuh vreemd. De eerste vraag is dan ook gelijk waarom er dan nog steeds meteorieten door de ruimte "zweven". Er staan volgens mij nog veel meer vraagtekens bij.
Als je het jaartal zien wat ze erbij zetten: 10 a 15 miljard jaar dan lijkt me dat gewoon raar. Dan zouden er hooguit enkele meteorietjes nog rond kunnen zweven, omdat deze op een keer wel in moeten slaan of verbrand worden door de zon of een van de miljarden sterren of buiten ons sterrenstelsel geslingerd moeten zijn.Dat er nog veel vraagtekens bij staan klopt, maar waarbij staan er in de sterrenkunde geen vraagtekens? Je vraag begrijp ik niet, er zweven nog steeds meteorieten rond, dat kan toch? Dat is helemaal niet raar. Als je, je vraag wat duidelijker stelt kan ik em misschien beantwoorden.John schreef:Alleen dat ze de ruimte vaststellen op een leeftijd van 10 a 15 miljard jaar lijkt mij een beetjuh vreemd. De eerste vraag is dan ook gelijk waarom er dan nog steeds meteorieten door de ruimte "zweven". Er staan volgens mij nog veel meer vraagtekens bij.
Bean