Wilders gaat een film maken over de koran.
Met welke van de stelling uit de poll ben je het het meest eens?
(weet trouwens niet zeker of dit het juiste forum is)
Moderator: Rhiannon
De topicstart is niet geweldig, maar ik denk dat hier wel een aardige politieke discussie uit zal voortvloeien.(weet trouwens niet zeker of dit het juiste forum is)
(bron)Met het filmpje wil ik aantonen dat de Koran geen oud stoffig boek is maar nog steeds in grote delen van de wereld, waaronder Europa en Nederland, de aanleiding en inspiratiebron is voor intolerantie, moord en terreur. Ik hoop dat het vele ogen opent. Eind januari zal het filmpje te zien zijn.
Ik vindt de vraagstelling slecht en onduidelijk, als poll onjuist.p__ schreef:Ik denk dat Geerts film in eerste instantie geweld en onrust zal veroorzaken, maar dat na verloop van tijd (misschien wel tientallen jaren) en nog meer van zulk soort films, moslims inderdaad zullen wennen aan deze vorm van kritiek. Het Christendom heeft ook leren omgaan met kritiek, dus waarom zou de Islam dat niet kunnen?
Zelfs een houding als "daar heb je geertje weer met zn nonsens" is al een enorme verbetering tov "sterf, je beledigt iets heiligs!!!". Een dergelijke houding zie je zelfs al onder sommige moslims, dus effect is al behaald.
Waar haal je die onzin vandaan? Ik geef nergens een definitie van kritiek, en de kritiek die eventueel in de film aan bod komt kennen we niet, en we weten ook niet of wilders er 'alleen negatieve bedoelingen' mee heeft.Kritiek en kritisch is hier (in deze poll) negatief bedoeld, en het zogenaamd positief resultaat hiervan als een leren negeren van ...., of niet meer ernstig nemen van ....
Als ik kan kiezen tussen:P_ als jij een vorm van afstomping of naast zich neerleggen van kritiek als positief beschouwd,
Ik weet niet waarom je moeite hebt met de term 'kritiek', maar nog de gevers of ontvangers ervan hoeven bij voorbaat 'fout' te zijn.dan is of degeen die kritiek krijgt fout, of degene die kritiek uit die de naam kritiek niet waardig is.
Oh, dus het is "gewoon volwassen worden". Sorrie hoor, maar je zegt nu in feite dat je het met me eens bent, alleen noem jij het 'volwassen worden' en noem ik het 'omgaan met kritiek'.Dat is gewoon een vorm van volwassen worden.
De betekenis van woorden staat in de dikke van dale, dus als je iets niet snapt kan je dat daarin opzoeken, dan moet je niet hier gaan klagen...Echte kritiek is constructief en positief. Deze poll maakt geen enkel onderscheid tussen deze vormen van kritiek of het woordgebruik.
En als die kritiek nou klopt? Ik kan me voorstellen dat mensen die in een ontkenningsfase zitten(het woord v god is perfect), maar eigenlijk wel realiseren dat er iets mis is, evengoed heel erg pissig kunnen worden, want de waarheid kan hard aankomen.Over kritiek, als ik tegen jou zeg: 'Jij moet is ophouden mensen te overvallen' (ik zeg maar wat) dan insinueer je nogal wat. Als er iemand totaal verkeerde kritiek op mij zou hebben: waar jij in gelooft staat voor kindersex, dan gaan de meeste mensen niet je aardig aankijken en zeggen: Maar wat bedoel je daarmee, je hebt het helemaal verkeerd joh. Als iemand met 'kritiek' zou insinueren dat ik iets totaal verkeerds doe, dan zou ik ook flink pissig worden.
Verder weet ik eigenlijk niet of de kritiek van Wilders wel zo bijzonder hard is, of dat de ontvangers ervan juist bijzonder gevoelig zijn.
Ene is verleden tijd de andere niet?Er zit een verschil in zeggen dat A tot B heeft geleid en zeggen dat A tot B leidt.
Het is denk ik handig om de exacte uitspraken erbij te pakken, inclusief bron. Ik ga ze niet verdedigen, ben gewoon benieuwd wat nou het grofste is dat hij gezegd heeft.Auto's hebben tot verkeersdoden geleid, maar auto's zijn geen verderfelijke voorwerpen die tot de dood leiden. Vervang auto's door Islam en doden tot terreur en je hebt alvast een van Wilders' uitspraken te pakken.
De Islam een achterlijke godsdienst noemen vind ik toch vrij schokkend.
Of "Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims" (commentaar op 11 september-aanslagen). Et cetera.
Kom op, P__. Jij weet beter. Met het eerset zeg je dat iets kan gebeuren, op basis van historie, met het tweede geef je aan dat iets het logisch gevolg is van het ander. In Wilders' woorden: Terreur is een logisch gevolg van de Koran.Ene is verleden tijd de andere niet?
Eerste is wat hij op zijn eigen weblog zegt waar ik in mijn eerste bericht hier naar verwijs en quote. Tweede en derde staan ook op WikiQuote. En ik vraag je ook niet om het te verdedigen, maar het zijn zomaar voorbeelden van uitspraken die ik schokkend vind, (waar jij om vroeg in je voorgaande post). Verder op inzoomen lijkt me een beetje off topic.Het is denk ik handig om de exacte uitspraken erbij te pakken, inclusief bron. Ik ga ze niet verdedigen, ben gewoon benieuwd wat nou het grofste is dat hij gezegd heeft.