Moderator: Rhiannon
Wouw, dat is even over een kam scheren. Dus elke Iranese vluchteling in Nederland wil homo's ophangen en joden van de kaart vegen?Een moslim die van iran naar naar nederland verhuist is alleen van thuisland veranderd, niet van geloof.
Het verschil tussen de Koran en elk ander boek is dat er 'Gelovige' zijn die haat met de Koran in de hand prediken. Dat moet verboden worden, niet een boek waarin, waar of niet waar, haat zou staan.TheLaw schreef:Dit vind ik een vergelijking die niet opgaat. Het verschil tussen de Koran, en een ander 'normaal' boek is inmens groot. Islamieten geloven heilig in de Koran en zij zullen dan ook heel anders omgaan met kritiek op dat heilige boek. Dus het is niet zo dat je elk boek zou moeten verbieden als je de Koran wil verbieden.
Ik vind dat wanneer de Koran dergelijke abjecte teksten bevat zoals dat schijnt te zijn (ik heb hem zelf nooit gelezen) dit niet samengaat met onze maatschappij. Een verbod moet dan mogelijk zijn.
Maar het verschil is nou juist dat de Koran een boek voor gelovigen is. En van deze gelovigen zijn er miljoenen, zo niet miljard mensen. Zij geloven oprecht in de Koran en dat is gevaarlijk wanneer er zulke verwerpelijke teksten in staan. Nogmaals, het gaat om het geloof, geloven is gevaarlijk wanneer het negatief is. En dat is iets anders dan een normaal boek met verwerpeljke teksten.DePurpereWolf schreef:Het verschil tussen de Koran en elk ander boek is dat er 'Gelovige' zijn die haat met de Koran in de hand prediken. Dat moet verboden worden, niet een boek waarin, waar of niet waar, haat zou staan.
Ik kan ook met een boek van Nietzche in mijn hand prediken dat vrouwen hun stemrecht zou moeten worden afgenomen. Dan zou ik in opspraak komen, het zou onrechtvaardig zijn en tegen de grondwet. Echter als ik dit niet doe, blijven de boeken van Nietzche gewoon bestaan.
Er bestaan geen Nederlandse moslims. Moslims zijn overal ter wereld een natie of groepering. Er bestaan hooguit moslims die op NEderlands grondgebied wonen. Wat Wilders zegt over de koran, geldt voor alle moslims in meer of mindere mate, dus ook voor moslims in Nederland. Er is wel degelijk een verband tussen moslims in het algemeen en specifiek die in Nederland.DePurpereWolf schreef:Ik laat hem ook. Sinds wanneer heb ik de kracht om hem te stoppen? Wat ik ook zeg of doe, die film komt er toch wel. Maar dan mag ik mijn mening over de invloeden van die film wel geven.
Verder moet je niet vergeten dat het hier over Nederlandse moslims gaat! Wilders wil Nederlandse moslims aanpakken door hen hun heilig boek af te pakken en hun geloof af te doen als geweldadig. Wilders heeft geen plannen en geen mogelijkheid om ook maar iets te doen in Iran, Afghanistan of andere gewesten. Je moet je dus baseren op Nederlandse moslims, want die worden door deze film en de ideeen van Wilders beinvloed.
Om maar eens terug te keren naar de inhoud en de noodzaak om uitgebreid te argumenteren, want dat blijkt toch meer noodzakelijk dan ik eerst dacht.Ger schreef:Dit soort commentaar hoef ik niet. Niet richting mij, niet richting anderen. Daarbij (en dat heb ik al vaker gezegd) heb ik de bijbel vaker gelezen dan menig persoon die zich christen noemt en zondags naar de kerk gaat. De koran niet zo vaak, maar genoeg om te weten waar ik over praat. Een dergelijke opmerking is een steek onder water en een struikelblok voor mensen die een degelijke en constructieve discussie willen voeren. Het noopt immers tot terechtwijzingen die anders niet nodig zouden zijn.
Laat ik voorop stellen: het is niet mijn doel aan te tonen dat het christendom of de bijbel slecht is, alleen maar om aan te tonen dat de bijbel niet alleen maar vrede, naastenliefde en opoffering uitdraagt. Soms betreft het enkele kleine stukken, maar soms ook complete hoofdstukken. .
Wat een onzin, de enige die dit geloven zijn radicalen van de Al Qaida.Esera schreef:Er bestaan geen Nederlandse moslims. Moslims zijn overal ter wereld een natie of groepering. Er bestaan hooguit moslims die op NEderlands grondgebied wonen. Wat Wilders zegt over de koran, geldt voor alle moslims in meer of mindere mate, dus ook voor moslims in Nederland. Er is wel degelijk een verband tussen moslims in het algemeen en specifiek die in Nederland.
Als je de moeite neemt om de AIVD rapportage door te nemen, kom je ook tot die conclusie.
Behalve Engeland, Noorwegen, Denenmarken, Griekenland, argentinie, Bolivie, etc.is er geen enkel christelijk land dat een officiele godsdienst heeft.
En Indonesie, plus veel beneden sahara landen.Terwijl alle islamitische landen de islam als officiele godsdienst hebben (behalve Tunesie en Turkije),
Massamoordenaars: Stalin, Hitler, denk aan de indianen en aboriginals in Amerika/Australie, denk aan de hongernood in Ierland....zuidelijker gaat nog een fractie toeneemt.
Misschien wel. Echter, het is beter te voorkomen dan te genezen. Een moslim die economisch vluchteling is de toegang weigeren is mijn inziens een goede oplossing. Wilders filmpje zal denk ik weinig toedragen aan een goede oplossing. Ik weet ook nog niet wat mijn standpunt in deze is. Ik gun de moslims absoluut een plek in de maatschappij, het is alleen de vraag of de regering op den duur misschien niet overgenomen wordt door deze bevolkingsgroep en zich ook van die afghaanse taferelen hier afspelen: vrouw wordt verkracht en wordt hier ook nog voor ter dood veroordeeld, om maar eens een luguber voorbeeld te noemen. Zoiets zal Wilders waarschijnlijk gaan gebruiken in zijn film. Alleen of dat nou de juiste manier is...Wil dat ook zeggen dat we de Moslims de linkerwang moeten toekeren?
Je zegt zelf dat je niet racistisch bent, maar je bent wel de enige hier die deze generalisatie maakt.DePurpereWolf schreef:Wouw, dat is even over een kam scheren. Dus elke Iranese vluchteling in Nederland wil homo's ophangen en joden van de kaart vegen?
Kom op, zo racistisch ben zelfs ik niet.