Oh, oh, Ger, wat een ontzettend slecht voorbeeld. Je weet overduidelijk niets van de islam en je werpt je als hoeder op.Ook de behandeling van vrouwen kun je weer niet over één kam scheren. Vriend van me die nog in Marokko is geboren en op zijn 7e naar Nederland is gekomen, behandelt zijn (Nederlandse) vrouw met de grootst mogelijke respect. Ze heeft alle vrijheden, en hij geeft haar alles wat haar hartje begeert. Hij respecteert haar ook gewoon voor het niet geloven, ze mag gewoon werken, zonder hoofddoek rondlopen, enz.
Een Mohammedaan mag met een vrouw met een Nederlandse (lees kennelijk hier christelijke achtergrond) trouwen, geen enkel probleem volgens de islam. Als er kinderen komen MOETEN deze volgens de islam opgevoed worden, maar de echtgenote hoeft zich niet te onderwerpen.
Het WSF is niet bedoeld om persoonlijke ervaringen uittewisselen. Toch kan dat een enkele maal verhelderend werken als voorbeeld.
Jij gaf een voorbeeld, waaruit zou moeten blijken hoe tolerant de islam kan zijn, waarvan je de regels in het geheel niet kent.
Ik wil je wijzen op het omgekeerde uit mijn kennissenkring.
Vrouw met moslimachtergrond wil trouwen met niet moslim. Dit is verboden in de islam en de familie zal zeer grote problemen maken. De vrouw kan daarbij gedood worden. De kinderen vallen immers onder de "stam" van de vader en zullen zijn godsdienst erven. Dat gaat natuurlijk niet in dit geval, streng verboden.
Nu een persoonlijke ervaring van mij in mijn vriendenkring (als jij een vb mag geven ,mag ik het ook)
Hoog opgeleide werkende moslimvrouw wordt verstoten door haar eveneens werkende, hoogopgeleide moslimman, omdat zij niet binnen de door de man gestelde tijd kinderen baart. Zij scheidden. Enkele jaren later trouwt deze vrouw met Ned man, met chr achtergrond. Hem wordt gevraagd moslim te worden, hij weigert. Er volgt een huwelijk met feest, waarop ook haar familie incl hoogopgeleide vader(moeder overleden) aanwezig is. Tijdens de huwelijksreis pleegt vader zelfmoord. Hij vermoordde zijn dochter niet, was dus zeer vooruitstrevend. Hij laat haar wel met een enorm schuldgevoel achter. De vader zou juist blij behoren te zijn dat zijn vertstoten dochter een levensgezel kreeg, zouden we denken. Zij wonen inmiddels in een derde land.
Zo gaat het, een huwelijk tussen een moslimvrouw en een niet moslimman is niet toegestaan., volgens de islam.
Er zijn een aantal van die huwelijken in Nederland. Moedige mensen zijn dat.