gmK
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Phys schreef:Boris een Japanse cultband, ze maken muziek in de hoek van doom/stoner/drone/experimentele rock/sludge/punk/psychedelic/noise...afijn, je zult het wel begrijpen :D

Als je eens zin hebt in heerlijk vuige, vuile hard rock of noise, dan is Boris de band. Ze zijn trouwens redelijk gevarieerd: hun debuutalbum is een uur lange drone-trip, hun laatste album combineert alle hierboven genoemde genres.

Aanrader om mee te beginnen: Akuma no Uta of Pink. Het eerste nummer (Parting) van Pink zou je sowieso eens moeten luisteren, dat is fantastisch.

Mijn persoonlijke favoriet is het album Feedbacker: in feite één lang nummer (ong. een uur) opgedeeld in 5 stukken, met het summum van galmende feedback in hun gitaren. Fantastisch :D

Haha, toen je het had over Boris dacht ik aan die voormalig Idols winnaar :D
ypsilon

Da's toch toevallig deze niet: http://www.borismusic.nl ? Daar was ik de eerste keer op terechtgekomen. Maar dat leek me nu toch niks voor Phys.
gmK

Da's toch toevallig deze niet: http://www.borismusic.nl ? Daar was ik de eerste keer op terechtgekomen. Maar dat leek me nu toch niks voor Phys.

Haha, yep dat is de voormalig Idols winnaar Boris. Ik heb hem wel eens live gezien. Hij trad op in het voorconcert van Katie Melua waar ik naar toe was. Niet heel slecht, maar ook niet echt mijn ding.
Ninthe

Om te luisteren ga ik voor pop, jazz

Maar om te spelen, Rock, jazz en blues.
ypsilon

Hij trad op in het voorconcert van Katie Melua waar ik naar toe was.
Die vind ik ook best goed. Niet dat ik het geld zou neertellen voor een concert, maar 't is leuke muziek.

Totaal naast de kwestie, maar best geinig: vandaag de hidden tracks ontdekt op Life is Peachy en Follow the Leader van Korn :D
Assassinator

Ik heb nu weer wat nieuws ontdekt (hoewel, nieuws): de Gipsy Kings. Een guild-maat in World of Warcraft (waar dergelijke games al niet goed voor zijn :D ) speelde een liedje ervan over het praatprogramma Ventrilo (het was verbluffende kwaliteit, alsof je naar een radio luisterde). Hop meteen een berg van downloaden, ik herkende het meteen uit mijn kleuterjaren toen mijn vader dat veel draaide. En zo breid mijn muziek-collectie zich steeds verder uit :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Phys

Maar dat leek me nu toch niks voor Phys.
Fijn dat je dat doorhad :D

Het gaat om
Ik heb nu weer wat nieuws ontdekt (hoewel, nieuws): de Gipsy Kings. Een guild-maat in World of Warcraft (waar dergelijke games al niet goed voor zijn :D ) speelde een liedje ervan over het praatprogramma Ventrilo (het was verbluffende kwaliteit, alsof je naar een radio luisterde). Hop meteen een berg van downloaden, ik herkende het meteen uit mijn kleuterjaren toen mijn vader dat veel draaide. En zo breidt mijn muziek-collectie zich steeds verder uit :D
De Gipsy Kings waren een tijdje heel populair volgens mij met hun eerste album. Hun cover vna Hotel California komt nog voor in The Big Lebowski :(

Ik vind het zelf niet zoveel, voor zover ik het ken (beetje pop-, flamenco-, salsa-achtig toch?).
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
ZonnTroLL

'k Heb net een gitaar gekocht... Een Washburn-WI64DL

Afbeelding
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Assassinator

Ik vind het zelf niet zoveel, voor zover ik het ken (beetje pop-, flamenco-, salsa-achtig toch?).
Ik zou het zelf omschrijven, hun eigen nummers dan en geen covers, als Spaanse folk muziek. Het is echt typisch Spaans gitaarspel, heerlijk zomers :D Muziek zoals deze meneer.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Banana

Veel Visual Kei dus eigenlijk..en ik luister (ook) naar de japanse Boris.

Voor de rest komen er ook bands als Bloc Party, The Hives, The Killers, The Doors, Converge etc in voor.

Metal komt ook voor, maar minder, en dat luister ik meestal via YouTube.

Britpop komt ook veel voor in mijn muziek collectie, maar op het moment voornamelijk Visual Kei.
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
Mendelevium

Banana schreef:Veel Visual Kei dus eigenlijk..en ik luister (ook) naar de japanse Boris.

Voor de rest komen er ook bands als Bloc Party, The Hives, The Killers, The Doors, Converge etc in voor.

Metal komt ook voor, maar minder, en dat luister ik meestal via YouTube.

Britpop komt ook veel voor in mijn muziek collectie, maar op het moment voornamelijk Visual Kei.
The Doors mooi (uitstekend zelfs) :D

Maar de rest ken ik niet :D
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
Banana

Mendelevium schreef:The Doors mooi (uitstekend zelfs) :D

Maar de rest ken ik niet :D

The Hives en The Killers zijn redelijk bekend dacht ik..

Visual Kei is een genre in Japan, waar (naast de muziek) imago en kleding ook heel belangrijk zijn.. ze hebben echt de raarste pakjes aan

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
Mendelevium

Banana schreef:The Hives en The Killers zijn redelijk bekend dacht ik..

Visual Kei is een genre in Japan, waar (naast de muziek) imago en kleding ook heel belangrijk zijn.. ze hebben echt de raarste pakjes aan
Van welke periode ong. (jaren 90 en 2000)?
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

Banana

Van welke periode ong. (jaren 90 en 2000)?

The Killers zijn begonnen in 2002..

The Hives brachten hun eerste album uit in 1996, dus redelijk jonge bands xD

Mendelevium

Banana schreef:The Killers zijn begonnen in 2002..

The Hives brachten hun eerste album uit in 1996, dus redelijk jonge bands xD
Ah, daarom ken ik ze waarschijnlijk niet; ondanks mijn leeftijd luister ik vooral naar muziek van einde jaren 60, jaren 70.

Maar ik was toch van plan om eens de modernere groepen te gaan onderzoeken, bij deze weet ik weer wat doen binnen een goeie week :D

Terug naar “Sciencetalk café”