mijn opvatting ; aangezien abortus wordt toegepast tot 3 maanden na de bevruchting zal de embryo nog niet zelfbewust zijn. zelfbewust zijn is het gene wat ons mens maakt. een dier is niet zelfbewust en een dier afmaken is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.
Leven ontstaat bij de conceptie. Alles is dan geheel aanwezig om uit te groeien tot een volwaardig mens. Het onderscheid met een dier is er dus al, omdat de ziel en het intellect al in de embryo 'liggen'.
Ik vind het pijnlijk hoe gemakkelijk wij met het leven hebben leren omspringen. Er is niets nieuws onder de zon: in het oude Sparta werden kinderen die niet als volmaakt beschouwd werden van de rotsen gegooid.Stratiani schreef:Om het kind hoef je het niet te doen. Hij/zij denkt nog niet na, ziet niets, heeft niet bepaald bewustzijn en reageert slechts op bepaalde impulsen.
Wanneer het meisje/ de vrouw het kind echt niet wil hebben of het niet aankan op de een of andere manier is abortus een goede beslissing. Of er na een bepaalde tijd spijt komt is een tweede, maar is niet anders. Als je zegt dat abortus verboden moet worden, vind ik dat je óók zegt dat een mens (lees: vrouw) niet mag beslissen hoe zij haar leven leidt.
In spermacel zit maar de helft van je DNA, dat kun je niet klonen. Ik denk dat een volledig levensvatbaar DNA programma wissen, moord is.Anonymous schreef:Indien men de conceptie van sperma en eicel onmiddelijk als leven gaat bezien dan is ook masturberen moord want ook daar zit al de basis van intellect, ziel en zelfbewustzijn in.
En wie de werking vh leven een beetje kent weet dat elk mannelijk orgasme een "massamoord" is die z'n gelijke niet kent.
kunnen we iets inhoudelijker gaan aub en stoppen met extreem,ongenuanceerd en dat zwart-wit geredeneer dat nergens op slaat.
misschien eens de argumenten naast elkaar leggen ivm met de toelatingsvoorwaarden? in welke omstandigheden wel en waarom?
ciao
Ik kan je het nog sterker vertellen:mijn opvatting ; aangezien abortus wordt toegepast tot 3 maanden na de bevruchting zal de embryo nog niet zelfbewust zijn. zelfbewust zijn is het gene wat ons mens maakt. een dier is niet zelfbewust en een dier afmaken is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.
Om het kind hoef je het niet te doen. Hij/zij denkt nog niet na, ziet niets, heeft niet bepaald bewustzijn en reageert slechts op bepaalde impulsen.
Stratiani schreef:Om het kind hoef je het niet te doen. Hij/zij denkt nog niet na, ziet niets, heeft niet bepaald bewustzijn en reageert slechts op bepaalde impulsen.
In mijn ogen ontneem je een mens de kans op leven. Als je een mens zijn/haar leven ontneemt, heet dat moord.