Michel schreef:Ze moeten helemaal niets het is iets wat jij graag wilt.
Daarbij was de conclusie dat als ze geen afstand nemen dat ze voor zijn en dat is een ongefundeerde conclusie.
zo voelen heel veel mensen het althans aan. protesteren tegen Hoofddoeken kunnen ze maar de rituele slachtpartijen in naam van hun profeet laat hen blijkbaar koud.
en het is ook aan de liberale moslims om nu eens een signaal te geven aan de autochtonen. de autochtonen hebben schrik, kijk naar de spanning die film vooraf veroorzaakte, en de liberale moslims willen gewoon vreedzaam samenleven.
ik heb er geen probleem mee om alle wantoestanden in EUropa te veroordelen. Waarom hebben moslims het dan zo verdomd moeilijk om de wantoestanden van hun eigen geloofsgemeenschap af te branden?
Wij Nederlanders zouden ook meer afstand moeten houden van het geweld van de VS (al meer dan 40 jaar oorlog in de palesteinse gebieden dan gun je toch geen mens) maar ook dat doen wij niet en het beteken niet dat we voor zijn eerder dan we bang zijn voor de consequenties.
ik denk toch dat er genoeg schrijvers, kunstenaars, artiesten, fora, lobbygroepen etc zijn die het absoluut niet eens zijn met de Nederlandse regering en dit ook uiten. geen enkele van de mensen zal uitvluchten verzinnen om de NEderlandse regering goed te praten zoals in de moslimgemeenschap nog veel te vaak gebeurt.
Waar zijn die moslims dan. Je bedoelt toch niet mij he ! Want ik heb geen affiniteit met hun geloof, ik ben begaan met de ellende die wij mensen elkaar aandoen.
ik ook, maar dat neemt niet weg dat je mensen op hun eigen verantwoordelijkheden mag wijzen.
Daarbij ben jij bereid om de argumenten van anderen te overwegen of ben jij zo'n eigenwijze stijf kop die alleen maar luistert naar Wilders en consorten. Het probleem op dit forum is dat mensen niet bereid zijn hun doctrine te laten varen ook al wordt hun doctrine niet ondersteund door feiten.
ik kijk gewoon buiten. in mijn geval de microkosmos Borgerokko. Statistieken interesseren me maar matig. Wilders gebruikt in zijn film 1x een staafdiagram en je ziet dat hij gemanipuleerd heeft.
Het is niet enkel doctrine.
*Modknip*
Mensen accepteren voornamelijk argumenten die al bij hun ideeen passen onafhankelijk van de achter liggende logica. En dat doen de moslims en jij ook.
Heb je gelijk dan heb je gelijk en pas ik onmiddelijk mijn mening aan.
Daarin komt het process aanbod wat nu gaande is "door valse stemming makerij wordt een hele geloofs gemeenschap verantwoordelijk gemaakt voor alle wereld problemen" terwijl de moslims zijn niet verandert na 9/11 alleen ons denk patroon is verandert..
In mijn microkosmos is heel veel verandert.
hangjongeren is stijgende, aantal hoofddoeken of erger is exponentieel gestegen, aantal baardjongens is exponentieel gestegen, de importbruiden blijven een absolute miserie, het school absenteïsme is absoluut gestegen. algemene overlast is gestegen. Het kennis van het Nederlands is exponentieel ingestort.
en de schijnheiligheid bij veel autochtonen neemt ongelooflijke proporties aan. een onnozel onderzoek naar criminaliteit mag nauwelijks geplubiceerd worden omdat daaruit duidelijk wordt hoe groot de problematiek bij allochtonen is.
de onderzoekster was al een regelrechte fasciste of het scheelde toch niet veel
Tja, ik vind het eigenlijk wel een mooie "geweldloze actie" van de tegenstanders. Heel anders dan dat vele van jullie hadden voorzien/voorspeld. Maar Wilders gaat een nieuwe versie voor je maken.
Liveleak wijkt en buigt voor terrordreiging. en wat zie je? het middel werkt want iedereen vind dit blijkbaar al normaal.
gewoon iemand met de dood bedreigen en je krijgt je zin. dat er zo onverschillig op gereageerd wordt vind ik niet normaal.
Dat is jou persoonlijke mening. Jij gaat ervan uit dat ze zo doen omdat dat moet van hun geloof.
Ik weet het niet. ik stel alleen bepaalde zaken vast. ik vergelijk India met Pakistan of kijk naar de evolutie van bepaalde moslimlanden. ik luister wat de liberale/gematigde moslims in mijn stad vertellen. de meest vooruitstrevende liberaal gematigde Imam hier meent dat de evolutieleer een complot tegen de Koran is. wat moeten die meer conservatievere moslims dan denken?
Dit beangstigt mij. Die mens heeft tenslotte veel meer invloed op moslims dan onze Kardinaal op de christenen. HEt geeft mij te denken hoe die over meer fundamentele zaken denkt.
De moslims hoeven niet toe te geven aan de westerse dictatuur.
ken je die anekdote van de raket die ze vanuit het M-O naar Europa wilden afschieten? de raket geraakte niet van de grond omdat er teveel moslims aanhingen die in het Westen wilden komen wonen.
En je onderschat de rol van het westen. kijk wat er gebeurd is na 9/11. De hele wereld (inclusief jij) is over ze gevallen. We hebben de moslims gedegradeerd tot laagste rangs volk en we vinden ze dom van wegen hun geloof. En dit process loopt eigenlijk al veel langer. Daar zou je zelf toch ook boos en gefrustreert van raken.
Om te beginnen vind ik elke religie achterlijk. maar van mij mag je als je daar troost uithaalt. Na 9/11 heeft de regering vd Vs beslist om wraak te nemen. Ik was er, net zoals mijn regering, tegen om mee oorlogje te gaan spelen.
Ik verwijt het de Belgische regering wel dat ze A'pen als draaischijf hebben gebruikt om wapens naar ginder te verschepen. waaraan maak ik mij nu schuldig?
en hou nu toch eens op met dat slachtoffergedoe? moslims in dictaturen zijn slachtoffers maar de moslims in Europa zijn absoluut geen slachtoffers. zij krijgen alle kansen om zich te ontplooiien en een mooi leven op te bouwen.
ze krijgen evenveel kansen als de Oost-europeaan, Chinees of Afrikaan.
Wederom de moslims zijn niet verandert na 9/11 wel onze manier van denken.
en opnieuw dat slachtofferdenken. Tuurlijk zijn ook moslims verandert.
kijk, ik ben voor multicultuur. verschillende smaken, talen, kleuren, Muziek kan een enorme verrijking zijn.
Maar wil je samenleven dan heb je een common ground nodig.
En ik zie niet in hoe je als Europese samenleving zou moeten afstappen van idealen zoals:
scheiding der machten
scheiding kerk en staat
gelijke rechten man vrouw
geloofsvrijheid
meningsvrijheid
fysieke integriteit van personen is onaantastbaar
...
als moslims bovenstaande zaken niet wensen te erkennen om religieuze redenen dan hebben zij in feite een groot probleem. Je kunt van mij niet verlangen om scheiding kerk en staat op te heffen omwille van verdraagzaamheid en tolerantie.
je kunt van mij niet verlangen om op het vlak van meningsuiting plots het criterium "gekwetst en beledigd zijn" in te voeren. met dit extreem subjectieve criterium zou een meesterwerk als "Life of brian" nooit gemaakt kunnen zijn. met dit argument zou er nooit een verlichting geweest zijn.
Dit argument zorgt er enkel voor dat we onmiddelijk onder het juk van de langste tenen liggen en niets mogen zeggen.