DePurpereWolf schreef:Nee, ik weet niet het verschil tussen geloof, religie en godsdienst. Voor mij is dat allemaal zo'n beetje van het zelfde.
Als ik je zo aanhoor wil je het hangen van een kruis aan iemands eigen huis verbieden. Ook mogen mensen geen kruisje aan hun hals hangen, een kruisje slaan, bidden in het openbaar.
De naam jan komt van jahannes de doper, van de bijbel, mogen die hun naam dan niet meer dragen?
Ik begrijp je utopia wel, maar ik denk niet dat het gaat lukken. Jou idee is compleet in strijd met vrijheid van meningsuiting. Je dwingt mensen op te veranderen omdat je ze niet begrijpt. Ik weet dat je religie/geloof/godsdienst niet leuk vindt want dat probeer je in elke post duidelijk te maken. Maar het gaat bij een discussie op wetenschappelijke basis niet over meningen, niet de jouwe of de mijne, maar om argumenten.
De verschillen
GELOOF:
-vertrouwen hebben in iemands woorden, accepteren van iets wat men niet weet.
RELIGIE:
geloofsleer vanuit de godsdienst.
GODSDIENST:
De verering van een god of goden.
Dwingen is presies wat ik niet wil. Ik heb het niet over afschaffen over een paar dagen, maar het inbouwen van een gewen-gsperiode tussen de 20 en 25 jaar. opvoeding, scholing, voorlichting.
Het dragen van bijbelsenamen om die te verbieden, denk ik dat u de discussie niet helemaal volgt, en alleen datgene eruit haalt wat u van belang vindt?
Over argumenten, daarom is iedereen welkom om aan deze discussie deel te nemen. VRIJHEID VAN MENINGSUITTING. Alle wetenschappelijk info is welkom, als het maar overtuigend genoeg is.