volgens mij is het niet slecht om van de rijken te stelen, maar als je arm bent omdat je gewoon lui bent dan mag je van mij part doodvallen.
Wat is lui? Dit komt zo nogal stigmatiserend over.
volgens mij is het niet slecht om van de rijken te stelen, maar als je arm bent omdat je gewoon lui bent dan mag je van mij part doodvallen.
Laat je dan ook toe dat men moordenaars mag vermoorden? We kunnen immers zeggen dat rijken ergens het geld van de armen stelen (zeker in het verhaal van Robin hood).volgens mij is het niet slecht om van de rijken te stelen, maar als je arm bent omdat je gewoon lui bent dan mag je van mij part doodvallen.
Moordenaars moet je niet doden, drop ze allemaal op een eiland en laat ze elkaar afmaken zoals de britten vroeger hun gevangenen op Australië dropten.
als je moordenaars zomaar ergens dropt, dan los je niet het probleem op, maar vlucht je er ergens voor.
-> niet iedereen die moordenaar is psychisch gestoord, ook psychisch gezonde mensen kunne moorden plegen. Trouwens wat is "alles niet meer op een rijtje hebben", dit is ook maar relatief tegenover jou gedacht dat jijzelf niet gek bent, maar voor hetzelfde geval ben je wel gek terwijl dat je (en anderen) dit niet doorhebben.Door die mensen weg te sturen, los je het probleem niet op. Mensen die moorden hebben denk ik niet meer alles op een rijtje, het moet immers wat vragen om iemand te vermoorden. je moet dus erachter zien te komaan waarom die dat gedaan heeft en dat psychisch probleem proberen op te lossen. (dit heb je bv bij passionele drama's).
-> Als dit dan een zo zware straf is dan moetten de moordenaars maar niet moorden. En als het echt zo is dat ze gek zijn (wat wel kan voorvallen) dan kan je misschien wel die mens proberen te helpen, maar als het hopeloos is drop je hem ook gewoon bij op dat eiland (zwakke mensen (hier geestelijk gestoorde) elimeneren (survival of the fittest)en het wegsturen van mensen doet me veel te veel denken aan de leprapatienten die op eilanden werden gezet. Ook heel wat niet-leprapatienten zijn daar terecht gekomen. toen vonden ze dat de optimale oplossing voor dat probleem.
JULLIE??ben ik blij dat jullie de maatschappij niet bepalen als je iedereen die zwakzinnig is en hopeloos zomaar wegsteekt!
-> volledig mee eens, en volgen mij he noortje, zie jij de wereld iet te positief en te vrolijk, de wereld en mensen kunne ook slecht zijn (wou dit gewoon effe mededelen, je moet dit niet als een belediging opnemen)JULLIE??noortje schreef:ben ik blij dat jullie de maatschappij niet bepalen als je iedereen die zwakzinnig is en hopeloos zomaar wegsteekt!
Ik stop mensen met die zwakzinnig zijn niet weg, maar de meeste moordenaars zijn nu eenmaal hele gezonde mensen die perfect beseffen wat ze gedaan hebben, en dit ook beseft hebben toen ze de moord pleegden. Volgens mij kan je dat niet verhelpen in verpleeghuizen voor psychisch gestoorde mensen.
-> volledig mee eens, en volgen mij he noortje, zie jij de wereld iet te positief en te vrolijk, de wereld en mensen kunne ook slecht zijn (wou dit gewoon effe mededelen, je moet dit niet als een belediging opnemen)
-> ik vind als je je woede-aanvallen niet kunt controleren dat je ook wel psychisch niet in orde bent, Ik kan meestal mijn emoties controlen en ben nog nooit echt kwaad geweest op iemand.Dat moordenaars meestal gezonde mensen zijn is iets van in de films hoor. de meeste moorden zijn niet op voorhand gepland en vaak woede uitbarstingen (bv passie-moorden). Voor de moord waren het inderdaad gezonde mensen, na de moord is dat wat anders.
-> Niet alle moordenaars zijn gek, maar ik denk wel de meeste, Trouwens, dieren vermoorden elkaar ook, en worden zij als gek bestempeld? Ik dacht van niet. Gek zijn is dan ook maar een relatief begrip.Ik vind het ook vrij generaliserend om iedereen die een moord pleeft hulpeloos en zwakzinnig te noemen.