Basbos schreef:@Ger,
Het was misschien niet allemaal even on topic, maar er mag toch wel eens een frivool uitstapje gemaakt worden. Zo lopen gesprekken nu eenmaal en men kan zoiets toch niet altijd enkel tot de cafesectie beperken.
Ik vond uw reractie dan ook wel erg zuur en hard en onverdiend t.a.v. Prospector.
Nu nalezend kan ik me voorstellen dat het nogal bot overkomt. Indien zo, mijn excuses, zo was het niet bedoeld. Af en toe (zoals bij het typen van de eerdere post) plaats ik snel en kort een bericht, waarbij ik me beperk tot de essentie van het verhaal zonder teveel omhaal. Bij een intonatieloos medium als deze komt dat dan soms verkeerd over. Ik hoop dat ik met dit berichtje de kou uit de lucht kan nemen.
Dat gezegd hebbende: de strekking van mijn bericht is wel wat ik eerder al zei. Het topic gaat nu eenmaal over het technologisch en wetenschappelijk niveau van de Maya's. Een typische geschiedkundige discussie, met veel potentie als je het mij vraagt. Zoals ik in mijn eerdere bericht al zei: er valt heel veel over te zeggen. Het topic ging echter al snel richting dat zij geen lieverdjes waren met als uitstapje dat wij dat ook niet zijn. 1 uitstapje is geen probleem. Maar er op door blijven gaan, koppelen aan de kredietcrisis milieuvervuiling etc. was het risico groot dat er van het topic met potentie weinig overbleef. Lala plaatste dan ook terecht de opmerking dat voornoemde niets meer met de Maya's te maken had. Vervolgens werd dáár weer overheen gevallen en bleef er van het topic helemaal niets meer over; na 12 on topic berichten stonden er feitelijk alweer 8 off topic berichten. Daarom vond ik het nodig iets stelliger te zijn: terug on topic, en off topic berichten worden weggehaald.
Dat had ik beter iets genuanceerder kunnen stellen. Beter was geweest te melden dat ze gemodereerd zouden worden, wat ook een slotje of een afsplitsing kan inhouden. Het had bijvoorbeeld ook naar politicologie of ethiek afgesplitst kunnen worden als er een inhoudelijke discussie was ontstaan over de omgangsvormen in de huidige maatschappij. Feit is echter wel dat de discussie op die manier niet door had kunnen gaan.
Verder is het natuurlijk altijd zo dat er ruimte is voor feedback. Dit had ik dit maal niet vermeld, maar als je het niet eens bent met een beslissing kun je altijd in het feedbackforum vragen om een toelichting en een motivatie geven waarom je het er niet mee eens bent. Daar is het feedbackforum speciaal voor aangemaakt. Bij deze dus mijn toelichting, en de ruimte om een andere mening te geven en die te motiveren.