Nou heeft de topicopener het over makkelijk verkrijgbare middelen en dat zijn deze dus minder, maar wat als je producten neemt die aanmaak en/of functie van de neurotransmitters stimuleren. Nou is dat natuurlijk wel iets anders dan een Redbull drinken, maar ik zat me te bedenken dat dat best een positieve invloed zou kunnen hebben.
Gezien ik een ziekte hebt waarbij je lichaam teveel neurotransmitters produceert kan ik je een ding zeggen.
DOM!!!!!
Niet lullig bedoeld hoor, maar als je lichaam goed functioneerd moet je wel helemaal gestoord zijn om deze balans moedwillig te verstoren, want het kan zijn dat je deze onherstelbaar verstoord en voor de rest van je leven met problemen zit hierdoor.
Neurotransmitters gebruiken is ongeveer net zo dom als hormonen gebruiken. En ik denk dat iedereen wel weet wat er gebeurt met sporters die lange tijd hormonen spuiten? Ze worden ziek en gaan vaak jong dood.
Als je lichaam uit zichzelf teveel neurotransmitters gaat produceren krijg je een constant slaaptekort en gewrichtspijn. Ik zou alles wat dit kan veroorzaken toch echt afraden.
Maar ja, ik raad dan cafeïne ook af.
Chocolade veroorzaakt ook een hogere neurotransmitter productie. Maar in mindere mate. Hoewel elke dag een halve reep chocolade ook een slechte invloed heeft op de gezondheid.
Pas toch gewoon op met wat je gebruikt en ga niet lopen experimenteren.