Nou mijn beste dan begrijp jij mij niet wat ik tracht duidelijk te maken. Men is pas Nederlander als die persoon in Nederland is geboren met de Nederlandse tradities, waarden en normen, die eeuwenlang is ingebed in de samenleving. Een Marokaan die hier is geboren zou wettelijk Nederlander zijn, doch zijn roots zijn niet Nederlands. Dat maak van die Marokaan geen Nederlander. En als die Marokaan een dubbele nationaliteit heeft, dan zeker niet. Dus met die grondwet ben ik het niet eens.Ik ken geen enkele Nederlander volgens deze definitieAls het gaat om de Nederlandse indentiteit, kan pas sprake zijn om Nederlander te zijn. Als je eeuwenlang in dit land leeft.
Mijn voorouders kwamen 200 tot 250 jaar geleden uit Denemarken en Frankrijk. Nauwelijks 'eeuwenlang' dus; ben ik een Nederlander?
Mijn vriend heeft zelfs Duitse grootouders, is hij dus ook een Duitser?
Wat mij betreft is iedereen die in Nederland geboren is en een Nederlandse identeit heeft, dus ook gewoon een Nederlander. Zo is onze grondwet.
Jij wilt mensen uitsluiten of zelfs bestraffen omdat ze zich anders gedragen dan jij prettig vindt, omdat ze een ander geloof hebben dan jij en andere doelen in hun leven. Dat is pas on-Nederlands.
De Islam is niet gevaarlijk (althans niet gevaarlijker dan monotheisme in het algemeen), angst is gevaarlijk, en uitsluiting van 'de ander'. (De niet-mens.)
Als ik iemand zou uitsluiten, dan is het pas als een persoon over de scheef gaat. Nederlander of niet. Ik belemmer niemand met zijn of haar doel. Dus van on-Nederlands is geen sprake.
Godsdienst lijkt ongevaarlijk, maar de schijn bedriegt. De islam is gevaarlijker dan je denkt, en sorry dat ik het moet zeggen, dat je geen idee heb hoe gevaarlijk de islam is. Het is duidelijk zichtbaar dat de islam de democratie omver wil werpen. Nu wordt er gezegd: ja dat is het fundamentalisme van de islam dat tot terroristische aanslagen komt, maar de ogenschijnlijke vredelievende islam is juist aanzet tot extremisme. Een paar leden van zo'n godsdienst gebruikt dezelfde godsdienst om de vrijheid der mensen omver te werpen. En dat is niet alleen de islam, ook het christendom heeft zijn eigenaardigheden. Dat u dat niet wil inzien, is jammer, ik zie het wel, en juist daarom waarschuw ik hen. En dat vraagt om verduidelijking en bescherming. Dus leg geen woorden in mijn mond Cassanne.