Redmess
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik sta er niet meer bij? Dat kan niet goed zijn...
p.e.t.e.r

DePurpereWolf, waarom sta je eigenlijk zelf dubbel in de lijst van ons team? Heb je bij het SHA-1 project een afwijkend emailadres gebruikt, of is er een ander die onder dezelfde naam is aangesloten bij ons team?
DePurpereWolf

Nee, en nee, ik heb geen flauw idee waarom. Ineens ontstond er een DPW met precies 1000 punten.

Volgens mij is het een foutje in het systeem.
Ik sta er niet meer bij? Dat kan niet goed zijn...
Je gemiddelde credit is teruggelopen naar 56, je haalt de 100 balk niet meer.
p.e.t.e.r

Heb/had je dat SHA-1 project misschien op een systeem draaien waar geen enkel ander project op draait/draaide? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn dat je gesplitst bent. Als dat het geval is zou ik nog een paar SHA-1 werkunits draaien op je systeem waar je veel andere projecten op hebt draaien, dan komt het na een paar dagen vanzelf goed.

Er is overigens nog een derde DePurpereWolf, niet aangesloten bij WSF, met (maar liefst) 1 punt voor Ramsey@Home. Ben jij dat ook?
DePurpereWolf

weet je wat, ik heb voor Ramsey, en voor SHA-1 helemaal niks berekend.

Maar omdat ik groepsleider ben word ik volgens mij bij elk nieuw project ingeschreven. Daarom zou het kunnen.

Ideetje is om eens een wu voor SHA-1 te berekenen.
Redmess

Mijn virusscanner blijft aangeven dat ABC een trojaans paard is. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Dar

Mijn virusscanner blijft aangeven dat ABC een trojaans paard is. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Op het forum van ABC wordt dit probleem ook gemeld. Het lijkt erop dat dit probleem zich alleen beperkt tot degenen die Avast gebruiken.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum Maart'09 Om de leden van Boincend Wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Competitie in naam der Wetenschap.
Team vooruitgang
Maart is alweer geschiedenis, hoe verging het ons Boincend?

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 31 Maart, vergeleken met schuin van 28 Februari.
Internationale positie: 1811 1904
1811, Amadeo Avogadro publiceert zijn schrift over de theorie van gassen, en daarmee Avogadro's wet. Weet je dat ook weer. DePurpereWolf's wet: Team wetenschapsforum zal in de top 1000 komen.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Mar09_points
Mar09_points 714 keer bekeken
Mar09_legend
Mar09_legend 709 keer bekeken
WSF heeft punten bij 23 projecten. In de legenda hierboven staat het percentage van al het werk dat is verzet in de laatste maand, per project. Quantum Monte Carlo staat hoog genoteerd, daar word ineens veel aan gewerkt. Abc@home staat zoals gebruikelijk ook hoog.

Er zijn een aantal projecten zonder punten deze maand, dit kan zijn doordat de gebruikers dat project stop hebben gezet, of deze projecten hebben even geen nieuwe werkeenheden klaar. Dat is het voordeel van meerdere projecten toevoegen, als eentje even stil staat, staat jouw computer niet stil.

We hebben 2 619 350 punten nu, 28 Fabruari waren er dat nog maar 2 363 206. En daar istie dan:

De koperen mijlpaal van 2.5 miljoen punten.

Plaats in Nederland: 13 14. We kunnen nog wel wat groeien, als we in de statistieken op 'credit per week' klikken staat we op de achtste plaats, vergeleken met de grote twee (Dutch Power Cows en Seti-NL) is het echter nog kinderwerk, we hebben dus meer rekenkracht nodig. Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 8 10

De leden zijn als volgt: 64 62 leden: 22 22 Belgen, 37 34 Nederlanders, 1 Ier, en 3 4 internationale.

Hiervan zijn er 29 29 van actief. Dat houdt constant.

We hebben dus een aantal nieuwe gasten, zover ik kan zien twee, maar ik kan mensen hebben overgeslaan, of er zijn dubbele bij. FloranK en Hans Eekels
. beiden van harte welkom natuurlijk. En ik hoop dat je Boinc lekker laat werken.

Iedereen die een computer heeft is welkom.

Hopelijk volgende maand weer een paar?

De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntenaantal van boven de 100 per dag.

Deze keer zijn er 13 16 boven de lat, ;) drie minder dan vorige keer. Misschien waren de noten moeilijker te kraken deze maand.
Mar09_users
Mar09_users 710 keer bekeken
Dar heeft de leiding in handen, wat daar onder zit maakt hem niet druk. Met stip is de binnenkomerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr van de week op plaats 3 Hans Eekels. Hopelijk gaan we daar nog veel van zien in de toekomst.

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
Korot

Die florianK is direct lekker bezig, met 2 accounts. Dat is de zoveelste die er 2 keer bij staat. Ik heb de actieve (degene met een gemiddelde>0) in het nieuwe leden topic gezet.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Korot

Toch jammer dat je maar 15 minuten hebt om je post te editen, want ik heb 24h nodig. Deze post heeft weer met FlorianK te maken, hij is namelijk nog geen week actief en is dus geen nieuw lid uit de maan maart, maar uit de maand april, de huidige maand. Hij en Hans Ekels zijn echter geen van beiden in Februari lid geworden, zoals zeer groot bovenin je post staat:
Hitparade team Wetenschapsforum Februari '09
Ik ben er vrij zeker van dat het over de maand maart gaat, niet over Februari.

FlorianK

Klopt, ben naar mijn weten zeker nog geen 2 weken actief.

Waarom ik er twee keer in sta weet ik niet. Misschien omdat ik eerder wel eens heb meegedaan met Folding @home?, of misschien omdat ik nu ABC en Einstein doe?
dus.
Korot

Dat is het niet, want beide hebben een productie. Het ligt er wel aan dat je twee projecten doet op 2 verschillende computers, daarom herkent BOINC het niet als een account. De oplossing? Draai een van beide projecten even op de andere, hoeft maar een WU te zijn, en BOINC heeft door dat het om dezelfde account gaat.

FlorianK

Ik heb en gebruik maar één computer...
dus.
Dar

Hoi Florian,

Je hebt 2 verschillende email adressen gebruikt, bij de 2 projecten. (ABC en Einstein)

Bij al je projecten, moet je hetzelfde email adres (oftewel login code) gebruiken. De rest mag wel verschillend zijn.

Het is vrij eenvoudig om je email adres (login code) aan te passen bij de projecten.

Hieronder een voorbeeld hoe dat bij ABC gaat.

Ga naar de ABC pagina: http://abcathome.com/

Ga naar "Your account" (staat onder het hoofdje Participants)

Misschien moet je nu inloggen met je huidige email adres en password.

Klik op de change van "email address".

De rest wijst denk ik zichzelf wel.

Succes

DAR
FlorianK

Was dat alles? ;)

Och, och. Dom, dom. 't Is veranderd inmiddels. Top! Bedankt!
dus.

Terug naar “IT en informatica”