biorsin
Artikelen: 0

Re: Wat is eigenlijk computer scientist?

Universiteit/Hogeschool opdeling is zo voorbijgestreefd natuurlijk. Onze opleiding is even academisch als elke opleiding op de unief. Binnen x aantal jaar wordt het diploma toch sowieso ondergebracht in het ex-universiteitswezen.
Eigenlijk wel ja, een licentiaat is niet hoger dan industrieel ingenieur.

Weet je trouwens misschien iets over de opleiding operationeel onderzoek in Vlaanderen? Dit is ook informatica en wiskunde.
TD

Weet je trouwens misschien iets over de opleiding operationeel onderzoek in Vlaanderen? Dit is ook informatica en wiskunde.
Aan de VUB heb je er een vakgroep rond.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
jhnbk

Eigenlijk wel ja, een licentiaat is niet hoger dan industrieel ingenieur.
?? verklaar je nader
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Cycloon

Daar weet ik niks van eerlijk gezegd.
TD

Omdat je alleen die term vet zet, vermoed ik niks van dat onderwerp; of nog niet van gehoord? Zie hier als je wil weten wat het inhoudt.
biorsin

?? verklaar je nader
Op de universiteit behaal je een academische graduaat/ licentiaat. Wie industriele ingenieur wordt, heeft dus een academische licentiaat op zak, zelfs als dat op hogeschool is gedaan. Dat is wat ik denk.
Omdat je alleen die term vet zet, vermoed ik niks van dat onderwerp; of nog niet van gehoord? Zie hier als je wil weten wat het inhoudt.
Ik weet wel wat het is, maar ik vroeg mij af of er een onafhankelijke opleiding bestaat, dus operationeel onderzoek als studierichting, niet als een onderdeel van een bepaalde opleiding of in de operationeel onderzoek van bedrijfskunde, aangezien deze studie meer in richting van wiskunde&informatica ligt!
TD

Ik weet wel wat het is, maar ik vroeg mij af of er een onafhankelijke opleiding bestaat, dus operationeel onderzoek als studierichting, niet als een onderdeel van een bepaalde opleiding of in de operationeel onderzoek van bedrijfskunde, aangezien deze studie meer in richting van wiskunde&informatica ligt!
Dat was een reactie op Cycloon, natuurlijk ;)
Cycloon

Ik had de term niet in het vet gezet, dat was reeds zo ;)

Ik wist ook niet waar de term voor stond, maar eveneens ook niks van het bestaan van zulke studierichting.
jhnbk

Op de universiteit behaal je een academische graduaat/ licentiaat. Wie industriele ingenieur wordt, heeft dus een academische licentiaat op zak, zelfs als dat op hogeschool is gedaan. Dat is wat ik denk.
Op die wijze is er dus in theorie geen verschil.

Maar bon het zaakje lijkt mij uitgeklaard. Terug on topic!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Vladimir Lenin

Maar de master informatica en CW worden vanaf volgend jaar samen gegooid aan KUL :P Omdat ze zo hard op elkaar trekken... ;)
Eventjes een update, ik heb wat research gedaan, en het klopt dus niet, de KULeuven heeft en studiegroep opgericht die moet onderzoeken of het inderdaad beter zou zijn om die twee richtingen tesamen te gooien. Maar het is nog niet zeker wat het antwoord zal zijn.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Terug naar “Informatica en programmeren”