Code: Selecteer alles
\documentclass{article}
\newenvironment{quoteje}
{\slshape \vspace{0.5cm }\noindent {\bfseries "}}
{{\bfseries "}\vspace{0.5cm}}
\begin{document}
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla ullamcorper rhoncus nibh. Proin lorem diam, suscipit in, egestas vel, aliquet ornare, tortor. Vestibulum lacinia viverra risus. Aenean felis augue, interdum vulputate, placerat vitae, ornare et, mi. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Nullam aliquam cursus lectus. Vivamus ac tellus a diam porta egestas. Aenean id risus. Nam purus. Vivamus a lorem. Fusce eget tellus. Etiam non lorem. Cras sit amet lorem id leo egestas ultricies. Phasellus sit amet erat vel tellus vulputate aliquam. Vestibulum nunc nisl, bibendum vel, rhoncus ac, tincidunt sed, massa.
\begin{quoteje}
In LaTeX heb je uiteraard een omgeving voor quotes, maar de opmaak vindt ik nogal zwak, gewoon wat gecentreerd met een insprong. Nu zie je bij sites zoals wikipedia wel stijlvolle omgevingen voor quotes met aanhalingstekens,... Ik weet dat wikipedia welswaar zich gebasseerd heeft op LaTeX maar hun quote omgeving hebben ze niet van LaTeX.
\end{quoteje}
Ut eu justo. Donec sit amet dolor. Pellentesque ullamcorper. Sed et elit. Morbi a erat. Pellentesque eu erat. Maecenas eleifend hendrerit est. Proin in ligula tempus risus sodales euismod. Aenean ligula odio, pellentesque sit amet, mollis ut, hendrerit vitae, nibh. Etiam velit libero, aliquam non, semper vitae, mattis ac, odio.
\end{document}
Al iets stijlvoller. Nu kan je er zelf wel verder mee experimenteren vermoed ik. (Inspringen bijvoorbeeld)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.