Tja, sommige dingen ben ik het duidelijk mee oneens.
Turkije nooit in de EU: hoeft van mij voorlopig ook niet, en mag alleen onder zéér duidelijke voorwaarde. En waar ze dan niet aan worden gehouden door zo'n slappe zak als Balkenende, waarbij die doordrammer van een Erdogan gewoon z'n zin krijgt als hij z'n poot maar stijf houdt (Cyprus). Maar om nou te zeggen dat ze er per definitie bij voorbaat nooit in mogen, dat is volstrekte onzin.
Hypotheekrente-aftrek moet worden gehanthaafd: waanzin, hoe kún je nou in alle redelijkheid aan dat systeem vast blijven houden. Hoe meer je verdient en hoe groter de villa die je koopt, hoe meer de staat je sponsort. Klopt niets van. Dat het niet ineens afgeschaft kan worden is begrijpelijk, maar die onzin zal toch langzaamaan een keer afgebroken moeten worden.
Verbod op islamitische scholen: onzin, hoe kun je nu alleen islamitische scholen verbieden. Wel ben ik voor afschaffen van religieus onderwijs in het algemeen, dus ook katholiek en christelijk onderwijs afschaffen.
Maar verder ben ik het met de meeste andere punten die hij zo expliciet noemt, meer eens dan met de standpunten van andere partijen hierover. Echter ik ben het bovenal drastisch oneens met zijn ideeën op gebied van natuur en milieu, en beleid t.a.v. dieren. Die vind ik nog belangrijker dan de dingen waar hij zo op hamert. Dus geen Geert Wilders voor mij.