Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Rogier
Artikelen: 0

Re: Wilders onthult partijprogramma

Tja, sommige dingen ben ik het duidelijk mee oneens.

Turkije nooit in de EU: hoeft van mij voorlopig ook niet, en mag alleen onder zéér duidelijke voorwaarde. En waar ze dan niet aan worden gehouden door zo'n slappe zak als Balkenende, waarbij die doordrammer van een Erdogan gewoon z'n zin krijgt als hij z'n poot maar stijf houdt (Cyprus). Maar om nou te zeggen dat ze er per definitie bij voorbaat nooit in mogen, dat is volstrekte onzin.

Hypotheekrente-aftrek moet worden gehanthaafd: waanzin, hoe kún je nou in alle redelijkheid aan dat systeem vast blijven houden. Hoe meer je verdient en hoe groter de villa die je koopt, hoe meer de staat je sponsort. Klopt niets van. Dat het niet ineens afgeschaft kan worden is begrijpelijk, maar die onzin zal toch langzaamaan een keer afgebroken moeten worden.

Verbod op islamitische scholen: onzin, hoe kun je nu alleen islamitische scholen verbieden. Wel ben ik voor afschaffen van religieus onderwijs in het algemeen, dus ook katholiek en christelijk onderwijs afschaffen.

Maar verder ben ik het met de meeste andere punten die hij zo expliciet noemt, meer eens dan met de standpunten van andere partijen hierover. Echter ik ben het bovenal drastisch oneens met zijn ideeën op gebied van natuur en milieu, en beleid t.a.v. dieren. Die vind ik nog belangrijker dan de dingen waar hij zo op hamert. Dus geen Geert Wilders voor mij.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Gray

Begrijp niet waarom er in Nederland Islamitische scholen moeten zijn :shock:

Dat is toch geen integratie.
Hallo1979

er zijn toch ook christelijke en joodse scholen is dat dan integratie? Je mag als ouder toch zelf bepalen waar je kind op school gaat? mits de school aan de inspectie voldoed.

Wat dan verplicht naar een chr. school sturen? of christenen naar een moslimschool?
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Gray

Ik zeg nu Moslimschool maar heb het ook over Joodse en andere allochtone godsdiensten.

Ik vind het geen integratie en dat is het ook niet.

Met aparte Godsdienstscholen moedig je enkel de hokjesmentaliteit aan van bij het begin van de opvoeding.

Vrijheid van Godsdienst ok, maar dat hoeft niet aangemoedigd te worden, het is immers niet het kind dat beslist naar welke school hij gaat maar de ouders.
Hallo1979

dus... je wilt alleen openbare scholen of alleen christelijke scholen? Alleen openbare scholen vind ik een goed idee. Elk eventueel religieus onderwijs moet dan maar elders op woensdagmiddag of... zondagschool

en allochtone godsdienst? er zijn ook autochtone joden en moslims hoor!

Rogier

Ik zeg nu Moslimschool maar heb het ook over Joodse en andere allochtone godsdiensten.
Haha, "allochtone godsdiensten", die is goed :shock:

Als je daar echt zo consequent in was zou je alleen nog Keltische scholen moeten toestaan, en andere vreemde geloven die hier in de loop der tijd door buitenlanders zijn geïntroduceerd (zoals het christendom, de islam, jodendom, etc) moeten weren.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Rogier

hallo1979 schreef:dus... je wilt alleen openbare scholen of alleen christelijke scholen? Alleen openbare scholen vind ik een goed idee. Elk eventueel religieus onderwijs moet dan maar elders op woensdagmiddag of... zondagschool

en allochtone godsdienst? er zijn ook autochtone joden en moslims hoor!
Precies, en niet betaald of opgericht (doch wel gecontroleerd) door de overheid.

Les over de verschillende godsdiensten in het algemeen mag van mij trouwens wel op een openbare school, gewoon als cultuurlessen of evt. als onderdeel van geschiedenis.
Gray

Valt het op dat ik tegen al die multiculturalisatie ben?

De maatschappij zou veel beter functioneren met maar één cultuur.

Het aanmoedigen van allochtonen om hun cultuur te behouden vind ik niet kunnen en dom.

Mijn mening :wink:
woodstock

Gray schreef:Valt het op dat ik tegen al die multiculturalisatie ben?

Het aanmoedigen van allochtonen om hun cultuur te behouden vind ik niet kunnen en dom.

JA!! laten we allemaal kapitalistisch globaliseren!!, naar groot voorbeeld

de Verenigde staten, ............. gezellie!!
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)
OneStepForward

Tegen de Islam zijn omdat je tegen een multiculturele samenleving bent vind ik nergens op slaan.

Vertoon ik nu ook allochtone trekjes en ben ik nu ook voor een multiculturele samenleving omdat ik qua muziek smaak een minderheid ben in Nederland? En omdat mijn muziek uiteindelijk niet door Nederlanders uitgevonden is maar door Engelsen en deels Amerikanen?

En dan ook nog eens dat omdat er een drumstel in voor komt en dus een afterbeat in zit wat zijn oorsprong in Afrika heeft?

Mag ik niet van Chinees eten houden? Immers uit een andere cultuur.

En oosterse vechtsporten dan?

Waarom dan wel gezeur over een geloof???
OneStepForward

woodstock schreef:
Gray schreef:Valt het op dat ik tegen al die multiculturalisatie ben?

JA!! laten we allemaal kapitalistisch globaliseren!!, naar groot voorbeeld

de Verenigde staten, ............. gezellie!!
Kapitalisme... hou me tegen... :shock:
Gray

OneStepForward schreef:Tegen de Islam zijn omdat je tegen een multiculturele samenleving bent vind ik nergens op slaan.

Vertoon ik nu ook allochtone trekjes en ben ik nu ook voor een multiculturele samenleving omdat ik qua muziek smaak een minderheid ben in Nederland? En omdat mijn muziek uiteindelijk niet door Nederlanders uitgevonden is maar door Engelsen en deels Amerikanen?

En dan ook nog eens dat omdat er een drumstel in voor komt en dus een afterbeat in zit wat zijn oorsprong in Afrika heeft?

Mag ik niet van Chinees eten houden? Immers uit een andere cultuur.

En oosterse vechtsporten dan?

Waarom dan wel gezeur over een geloof???
Ik heb nergens geschreven dat ik tegen Islam,Jodendom of Christendom ben,

ik vind ze wel allemaal dom en idioot daar ben ik heel eerlijk in als ik men persoonlijke mening mag ventileren.

Ik weet niet hoe het gaat in Christelijke scholen in Nederland maar het verschil tussen gemeenschapsscholen en christelijke scholen in Belgie is bijna onbestaande (buiten dat je 2 keer per jaar naar kerk moet en je blij bent dat je geen les hebt. :wink: ) Wat ik eigenlijk ook een goed punt vind. De leer van Christus enz wordt eigelijk meer vervangen door een les psychologie (waarden en normen) waar ik ook blij om ben.

Van mij mogen ze ALLE godsdienst-scholen afschaffen, het lijd enkel tot slechte dingen=> stigmatisering=> hokjesmentaliteit=> racisme...

Vriend van mij WAS een Moslim, woont 10jaar hier en heeft zich VOLLEDIG aangepast zoals het hoord. Hij heeft de Islam de rug toegedraaid zoals veel Belgen en Nederlanders dat nu doen met het Christendom.

(spreekt veel beter nederlands dan ik, braaf en beleefd, ideale schoonzoon zulle we maar zegge :shock: )

Moest iedereen zo doen zou er veel minder racisme zijn en zou de maatschappij gewoon beter functioneren. ;)

(en nu gaan we weer een discussie krijgen over vrijheid :oops: )
Handsome Bill

OneStepForward schreef:Los van dat ik de man een populist vind:

Die partij van hem is toch wel één van de laatste partijen waar ik ooit op zou stemmen. Sterker nog, ik stem liever niet dan op hem.

Die gozer is haast nog erger dan de vvd. (wat ook een partij is waar ik nooit op op zal stemmen)
Toch merkwaardig dat een politicus met de denkbeelden zoals destijds van Fortuyn en nu Wilders zegt waar hij voor staat hij in de hoek van het populisme worden geduwd.

Maar als de parttime politicus Bos roept dat NL zijn troepen uit Irak moet terug trekken dan is dat politiek doordacht.
de groeten,

H Bill
Hallo1979

als wilders zegt dat alle politici elitair zijn en hij bij het volk staat, dan is dat populistisch, maar dat neemt niet weg dat wouter bos ook populistische trekjes vertoont. Voor een oppositieleider, die vijf jaar geleden als staatssecretaris nog in driedelig kostuum rondliep, staat het jasje maar geen dasje wel verdacht!

Hallo1979

kijk hier voor de onafhankelijkheidsverklaring. (of als je het in pdf wilt)

Twee vandaag heeft een onderzoek gedaan hierover: link

Terug naar “Politicologie en Economie”