pinobird
Artikelen: 0

Complexe excel formule

Ik zit met een berekening in excel waar ik niet uit kom. In bijgaand document kun je zie at er moet gebeuren. Ik zal e.e.a. toelichten.

In het tabblad formule moet in cel F4 een waarde komen staan uit het tabblad BMI tabel. Het gaat om de warden "Te licht, Normaal, Te zwaar, Obesitas.

De beoordeling is afhankelijk van de cellen A4, E4 en D4.

Wat er feitelijk moet gebeuren is dat de waarde in cel D4 gelabeled wordt in de tabel met het juiste geslacht en leeftijd en dat hij in de beoordelingcel de tekstuele normering laat zien.

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Groeten,

Hans
Bijlagen
bmi
(20 KiB) 439 keer gedownload
Raspoetin

Re: Complexe excel formule

Ik heb het volgens mij voor elkaar gekregen, maar niet zoals jij het voor ogen had. Het lukte me niet om het in één formule te gieten, en met VBA wilde ik liever niet aan de gang omdat ik niet weet hoe jij daar tegenover staat. Wat ik gedaan heb:

- Een aparte sheet gemaakt voor J(ongen) en M(eisje)

- Op de BMI sheet extra velden gemaakt waarin de grenzen liggen van de categorieën (je had een paar grenzen dubbelop: ondergrens normaal gewicht is uiteraard bovengrens ondergewicht).

- De grijze kolommen heb ik toegevoegd, maar die kun je uiteraard ontkleuren of hiden (verbergen).

- Voor meerdere mensen kun je de formules gewoon doorkopiëren.

- Voor beoordeling 2007, 2008 enz. Moet je de formule uit BMI sheet J4 kopiëren en D4 in de formule vervangen door K4 (BMI 2007).

Ik hoop dat het duidelijk is. Kijk maar of je er iets mee kan.
Bijlagen
index
(38 KiB) 526 keer gedownload
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
pinobird

Re: Complexe excel formule

Fantastish bedankt. Dit is inderdaad wat ik bedoel.

Ik ben hier heel erg blij mee.

Groeten,

Hans

Terug naar “Informatica en programmeren”