Het heelal was 300.000 jaar na de Big Bang maximaal 600.000 lichtjaar in diameter (300.000 straal), ongeacht of je dat begrensd of eindig noemt.Maar het heelal is voor zover ik weet niet begrensd, maar eindig.
Dat is nu net dat moment van die 300.000 jaar, het heelal is dan aan het afkoelen, plasma vervalt tot atomaire massa waarbij dus wel elektronen in orbitalen vallen en daarbij dus wel de fotonen uitzenden die we nu als kosmische achtergrondstraling waarnemen.Bovendien is het heelalletje waar jij het over hebt ondertussen al zeer groot, zeker als je rekening houdt met de inflatie-periode. Daarnaast wil ik je er op wijzen dat in een plasmawolk elektronen geen orbitaal hebben (er zijn geen atomen in).
Dus volgens jou beweegt de aarde op dit moment niet door de tijdruimte maar alleen door de 3D ruimte? Dan zou de tijdruimte op dit moment dus niet gebogen zijn? Help, we vliegen uit de bocht.Dat wel Maar als je spreekt over een bepaald moment, dan heb je de tijdsdimensie al bepaalt, en kun je niet meer spreken van tijdsruimte. Er blijft enkel nog ruimte over. Snap je?
Nee, gelukkig toch niet. De tijdruimte trekt zich niks aan van mijn woordkeus.