voor eerste dnk ik dat die discussie in België stom is: Ik ben van menig dat als je over hoofddoeken hebt op school dat je er niet die godsdienst bij moet betrekken. Ik de klas geen hoofddeksels punt amen en uit. In de speeltijd wel in de refter gelijk waar in de school doet er niet toe maar in de klas niet. Is een deel van respect tov de leerkracht en is een algemene ongeschreven regel in de school. Als dit zou gebeuren kan er ook beter contact komen tussen allochtoon en niet allochtoon want integratie komt van twee kanten. Wij moeten hen respecteren en zij ons. Als wij een moske binnen gaan moeten we de regels respecteren, als je een japans huis binnen komt doe je je schoenen uit etc etc. Dit is echt respect. Als je dan als allochtone in de klas ons respecteerd dan is er veel meer kans dat dat respect terug komt. Je respecteerd de mensen die jou respecteren.
Vervolgens is het weigeren van het afdoen van een hoofddoek erger voor de allochtone dan dat het voor ons is. Door dit te doen scheiden zich sterk af van de rest van de bevolking. Dit is allerminst bevorderlijk voor de integratie. Om weer te komen in de klas sfeer: Zij mogen hun doek ophouden maar ik mag dan mijn pet niet op (-> irritatie om dat er terecht onrecht is) Mensen met piersings moeten ze ook uitdoen zelfs als is dat deel van hen, meisjes mogen soms niet de rokjes aandoen die ze willen om dat ze geloven in lichte zede
etc etc
Dus raad aan de politiekers stop met zeveren en leer eens om te zeggen zo is het en geen gezever.
In de klas moeten hoofdeksels af van gelijk welke aard ook voor welke reden ook. Geen hoofddeksel punt uit.
xd