Korot
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ten eerste staat die mijlpaal niet in een op kant lijkende kleur, maar in het wit, ten tweede duidt het volgende citaat:
Volgende maand weer een paar die zijn pc aanzetten?
Erop dat er deze maand minstens een nieuw lid is bijgekomen, terwijl het nieuwste lid er op 27 augustus bij is gekomen (of in elk geval toen is opgemerkt). We moeten echt een manier zien te bedenken om wat meer nieuwe leden te werven.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
DePurpereWolf

Het was laat, en ik was moe.

Korot heeft zich vandaag aangemeld om de samenvatting van volgende maand, van November dus, te verzorgen.

Good luck Korot, en bedankt alvast.

](*,)

](*,)

:eusa_whistle:
Korot

Ik heb wat? Ik wijs alleen maar een paar kleine foutjes aan, maar dat betekent toch niet dat ik het beter zou kunnen doen dan jij het nu doet?

Groet,

Korot

DePurpereWolf

Nee, er is enkel één manier om daar achter te komen. :eusa_whistle:

Serieus, ik doe dit nou al zo'n jaar of drie en een beetje afwisseling zou wel fijn zijn. Als je interesse hebt laat je het maar weten. Misschien doe je het inderdaad wel beter?
Redmess

Het is langzaam aan weer tijd voor de maandelijkse update.
DePurpereWolf

klopt

van het weekend te druk gehad
FlorianK

Ik heb laatst een videokaart gekocht met twee processoren (soort van CrossFire-opstelling, maar dan op één kaart). Na enig zoeken heb ik eindelijk een project gevonden dat m'n ATI-kaartje ondersteund (Collatz Conjecture). Het enige nadeel: dit project laat m'n beide processoren werken, maar zogauw dat gebeurt wordt m'n computer zo traag als... nou ja... Heel traag. Is er een mogelijkheid om het project zo in te stellen dat het maar één van mijn GPU's gebruikt?
dus.
Redmess

Ik heb dit probleem ook, GPU's gebruiken ga je beslist zien, tenzij je het gebruik kan regelen.
FlorianK

Das ook wel jammer, want nu moet ik alle taken pauzeren, en omstebeurt hervatten (als de vorige klaar is). Zo schiet het natuurlijk niet op.

Btw... Ik draai Collatz Conjecture nu 2 dagen en heb voor dit project 6245,55 punten verzameld. Toch staat er bij Punten gemiddelde 597,25. Kan iemand dat verklaren?
dus.
FlorianK

Hee, even een update.

Omdat ik nu toch weg zou gaan dacht ik 'Laat ik toch maar meerdere taken van Collatz aanzetten'.

Ik heb vandaag overigens mijn nieuwe moederbord (en 2GB extra RAM geheugen) geïnstalleerd.

Ik merk nu pardoes dat ik geen vastloop-problemen heb als m'n beide GPU's draaien!

Misschien dat dit moederbord beter tegen grote hoeveelheden energie, of datastromen kan ofzo?
dus.
Scheurneus

Tsja, nieuwe gebruikers of een nieuwe PC....

Ik draai met 2 PC's en een MacBook. 1 PC is me werk PC en die draait echt niet op volle kracht, kan ook niet, want dan blazen de ventilatoren continue hoog en lever ik teveel in qua performance als ik het systeem weer wil gebruiken.

Met me oude PC die vervangen gaat worden is/was dat echt een probleem, 30-60 sec tijd nodig om wakker te worden en weer een responsive internface te geven. Maar goed, de "oude" Xeon gaat vervangen worden door een i920 en als het even lukt met Mac OS X en WIndows7 beide in 64bits.

En in het verleden had ik de thuis PC meestal 7*24h aanstaan, nu met vriendin in huis staat de boel ook veel vaker uit. Veranderende omstandigheden :eusa_whistle:
Aannames zijn de moeder van alle fouten.

Alle tiep fauten zijn express! (of ik ben vergeten de spelsjekker te gebruiken)
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum

December'09 editie
Om de leden van Boincend Wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word op de vingers getikt, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Competitie in naam der Wetenschap.
Team vooruitgang
Dit is de update voor de maand December. De nieuwste versie van BOINC is 6.10.17. Als je nog op 6.5 of 6.6 zit zou je even de software bij moeten werken.

[url=javascript: void(0);]Verborgen inhoud[/url]<dd style="display: none;border:solid 1px;border-color:#C1CEF3;background-color:#E0E5F5;margin:3px">De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.</dd>

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 1 Januari, vergeleken met schuin van 1 December.
Internationale positie: 920 1071
920, de Oost-Frankische koning Hendrik 1 de Vogelaar verjaagd de Vikingen uit Utrecht die daar zo'n 70 jaar zaten. Hij zou later de eerste koning van Duitsland worden.

DePurpereWolf zegt: Tijd om de Boinc koning van Nederland te worden.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Dec09_points
Dec09_points 840 keer bekeken
Dec09_legend
Dec09_legend 837 keer bekeken
WSF heeft punten bij 33 projecten, waarvan 1 gesloten project. In de taartgrafiek hierboven staat het gemiddelde recente percentage van het werk dat is verzet per project van de laatste maand. Colletz Conjecture in ineens de grootste taartpunt (nou ja 'punt'). Het Collatz Conjecture is een wiskundig probleem en men kan met een AMD of nVidia videokaart als mede natuurlijk de CPU helpen. Twintig jaar terug heeft Paul Erdős $500 uitgeloofd voor de oplossing van dit probleem. Als het met Boinc lukt krijgen we allemaal een Erdos nummer van +1.

We hebben 8 461 427 punten nu, 1 December waren er dat nog maar 6 717 784. Dat is een enorme sprong en we zijn nu goed op weg om binnenkort: De Ivoren mijlpaal van 10 miljoen punten.
Spoiler: [+]
selecteer de tekst hierboven om het te zien, ivoor is nou eenmaal vrij bleek
te bereiken, een erge knappe prestatie.

Plaats in Nederland: 8 7. We zijn een plaats terug gezet door een snelle stijger, er is echter veel beweging in de top 10 van Nederland dus we komen wel weer terug.

Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 7 7 Het duurt nog wel minstens een maand voordat we nummer 6 zijn.

Dan de leden: We hebben nu zo'n 29 26 actieve leden. Dat is weer drie terug. :eusa_whistle: Van deze 19 zijn er 6 Belgisch, 1 internationaal en 1 Ier(ik).

We hebben de laatste twee maanden weer een paar nieuwe leden: Jimmy(B), Lars(NL), Alfred(NL), Jurianatol(NL), Point(B) en JBL(NL). Dat is weer lekker vooruit. Welkom en hopelijk veel Boinc plezier
Iedereen die een computer heeft is welkom.

Volgende maand weer een paar die zijn pc aanzetten?

De volgende grafiek laat de Gemiddelde Recente Credit (GRD) zien van de top 10 Boincers van WSF.
Dec09_users
Dec09_users 831 keer bekeken
We hebben een logaritmische schaal nodig omdat FlorianK enorm veel punten heeft gescoord de laatste maand. Dit is ook de reden waarom we deze maand zoveel punten hebben gescoord. Leuke nieuwe binnenkomer is Jurianatol op de zesde plaats.

Link naar google spreadsheet document:

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
Redmess

GPU's inzetten was duidelijk een briljante zet van Boinc. Nooit gedacht dat dat zo hard zou gaan.
Korot

Dan de leden: We hebben nu zo'n 29 (...) Van deze 19 zijn er 6 Belgisch, 1 internationaal en 1 Ier(ik).
Eerst 29, en vervolgens nog maar 19?

Ik kom op 6 Belgen, 22 Nederlanders en 1 Ier. Waar jij die internationale vandaan haalt is mij dus een raadsel.

Groet,

Korot

Quantum Human

Mijn pc is weer in de race met beschikbaarstelling van 3 cores.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Terug naar “IT en informatica”