hey beste mensen ik had een vraagje,
Ik werk hier op het moment bij mijn stagebedrijf met overcurrent relays maar omdat mijn begeleider een paar weken tussenuit is en de mensen hier aanwezig het niet weten stel ik de vraag hier maar.
waarom zou je een sluiting na de trafo minder snel af wille kappen als een sluiting voor de trafo ?
wat technische gegevens:
I>> ingestelt op 2.4kA reactietijd 0.05 sec
minimale instelwaarde is 1,2 maal Ikmax (maximale sluiting dus) na de trafo.
maximale instelwaarde is 0,8 maal de Ikmin2p (2 fase sluiting) Voor de trafo.
I> ingestelt op 0.3kA reactietijd 0.5 sec
minimale instelwaarde is 1,2 maal Ist (piekstroom bij het op toeren brengen van de motor)
maximale instelwaarde is 0,8 maal Ikmin3p (3 fase sluiting) na de trafo
dus hieruit concludeer ik 2 en 3 fasige sluitingen VOOR de trafo zullen binnen 0.05 sec afschakelen
en alle sluitingen NA de trafo schakelen pas af na 0.5 sec
Ik dacht misschien dat het lag aan het feit dat voor de minimale grens van I>> dat hij de Irush (inrush piekstroom voor als trafo onder spanning komt te staan) te dicht bij de sluiting waardes licht van na de trafo.
maar het verschil tussen een minimale sluiting achter de trafo en de Irush is toch 0,77kA het relay meet op een verhouding van 150/1A dus dan is dat verschil nog duidelijk te meten lijkt mij.
als het nou 2000 op 1A zou zijn dan snap ik dat het wat minder noukeurig gaat maar dit moet toch geen probleem zijn ?
Ik kan me eerlijk gezegt geen rede bedenke waarom een sluiting na de trafo dus 0.45 seconde langer word toegestaan ! (aangezien ook de stroom een stuk hoger is na de trafo)
ps het is een driehoek ster transformator 10,5kV naar 2.236kV
nou hopelijk heeft iemand een idee waarom dit allemaal is
alvast bedankt
luc