Hm ik denk niet dat zo iemand ooit nog met een gerust hart kan lesgeven, dus die zal wel niet lang meer in het vak blijven
Om op hoofddoekjes terug te komen; ik denk dat het het beste is als alle geloofsuitingen (Christelijk, Islamitisch, etc) op school verboden worden. Op naar een atheistische maatschappij....
Ik weet niet of jullie erop gelet hebben, maar godsdienst is de hoofdrede geweest voor velen oorlogen en ellende...(vb: , Godsdienst oorlogen; kruistochten, djihads, Terrorisme, Paus tegen condooms in Afrika).
Wie weet krijgt men daarna in deze wereld ook weer meer respect voor elkaar, zonder deze (onnodige, want zeg nou zelf, hoeveel is godsdienst jouw waard tov een wereld zonder al die ellende die erbijhoort?) ellende.
Overigens denk ik dat die schiet en steekpartijen op scholen duidelijk het gevolg zijn van de sociale omgeving (opvoeding, omgang thuis) en niet speciaal de godsdienst. Note: Vader van die murat had zelf 2 moorden op zijn geweten, moet je nagaan met wat voor ideeen die murat waarschijnlijk mee is opgevoed.
Deze sociale omgeving verbetert waarschijjnlijk ook als iedereen atheistisch(minder tegenstellingen en dingen om op af te geven) is. Hier moet met gewoon langzaam naar toe werken, hoewel dit waarschijnlijk pas heel laat gaat lukken...