Hoe ziet de energievoorziening van de toekomst eruit?
Zal in de toekomst ieder huishouden zijn eigen energiebron(nen) hebben in de vorm van bijvoorbeeld een brandstofcel? Zullen de centrales dan verdwijnen?
Kernenergie (splitsing) is mogelijk zolang er splitsbaar materiaal voorhanden is, dat is al hard aan het opraken, de laatste prognose die ik las is dat we nog voor ongeveer een eeuw hebben, dus dat is op voordat de steenkool op is.
Recent bleek dat de olie reserves van de wereld juist te groot waren gerekend. Wat je zegt klopt, maar het kan ook tegenvallen. Daarom ga ik gewoon uit van de cijfers zoals die door diverse openbare bronnen worden gepubliceerd (en die zitten gelukkig redelijk bij elkaar in de buurt). Die cijfers worden wetenschappelijk opgesteld op basis van geologische data.Ik weet niet zeker of ik dit bewijs wel helemaal kan geloven, ik denk namelijk niet dat de gehele hoeveelheid aan uranium in de wereld bekent is, en daarom kan daar geen objectief bewijs voor worden geleverd. Verder kan men ook overstappen op plutonium bijvoorbeeld.