marjan
Artikelen: 0

Programeren vbnet

hoi

Kan iemand me helpen ik vier decimale getallen een lisbox ik moet van de van getallen het gemiddelde maken en het gemiddelde moet getoont woorden in een label

weet iemand hoe ik de vier decimale getallen uit de listbox krijg zodat ik het gemiddelde kan bereken en tonen in een label

hartelijk bedankt voor de hulp
Lathander

Re: Programeren vbnet

VB.NET bedoel je?

Ik betwijfel sterk of er hier mensen zitten die dat nog gebruiken.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
marjan

Ik bedoel visual basic 2008

Groeten
Korot

Volgens mij zijn de waarden van een listbox voor bepaald. Dat wil zeggen: Ergens in het programma staat wat moet worden toegevoegd. Of bedoel je een textbox met meerdere regels? In dat geval moet je de string opsplitsen in meerdere stukjes.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Nvt

Volgens mij zijn de waarden van een listbox voor bepaald. Dat wil zeggen: Ergens in het programma staat wat moet worden toegevoegd.
Tenzij je de waarden in de designer van visual studio aan de listbox toevoegt, dan heb je geen code nodig om waarden aan de listbox toe te voegen.
Korot

Tenzij je de waarden in de designer van visual studio aan de listbox toevoegt, dan heb je geen code nodig om waarden aan de listbox toe te voegen.
Ok, maar zelfs dan weet je de waarden al die je toevoegt, dus dat gaat niet op.

Groet,

Korot

m00se

Als ik je vraag goed begrepen heb moet dit werken:

Code: Selecteer alles

Dim Som as integer

for i = 0 to Listbox1.listcount - 1	 'Want eerste item heeft index 0

Som += cint(Listbox1.items(1))

next

Label1.text= cstr(Som/Listbox1.listcount)
Dit is even uit het hoofd, dus weet niet of het 100% is.

Als het werkt, dan werkt het in ieder geval ongeacht het aantal getallen in je listbox (dus niet enkel voor 4).
Korot

Code: Selecteer alles

Dim Som as integer

for i = 0 to Listbox1.listcount - 1	 'Want eerste item heeft index 0 [color="#008000"]"Moet hier geen '=' teken?[/color]

Som += cint(Listbox1.items(1)) [color="#008000"]"Wat is 'cint'? Een normale 'Var(' doet het toch ook?[/color]

next [color="#008000"]"Mij staat vaag bij dat hier nog een 'i' moet staan.[/color]

Label1.text= cstr(Som/Listbox1.listcount) [color="#008000"]"Wat is  'cstr'? Volgens mij is die hele 'str' niet eens nodig, althans, niet in de VB2008 waar ik mee werk.[/color]
Opmerkingen in het groen.

Groet,

Korot

m00se

for i = 0 to Listbox1.listcount - 1 mist geen "="-teken volgens mij

cint = convert to integer

cstr = convert to string

next versus next i: in oude versies van VB moet je next i gebruiken, maar in VB.NET 2008 enkel next (next i kan misschien ook maar dan maakt het in ieder geval niet uit)
Korot

for i = 0 to Listbox1.listcount - 1 mist geen "="-teken volgens mij "Klopt, had het verkeerd begrepen, was in de war met de manier waarop je een programma laat stoppen met regels uit een bestand te lezen: Do Until StreamReader.Peek=-1, mijn fout.

cint = convert to integer "Waarom zou een Var( het hier ook niet doen? Jouw manier kan ook werken, maar ik wist het teken gewoon niet.

cstr = convert to string "Alweer, in mijn versie van VB 2008 heb ik dit teken niet nodig.

Groet,

Korot

Terug naar “Informatica en programmeren”