Moderator: Rhiannon
Tenzij die het natuurlijk eens zijn met wat er in Brussel wordt besloten.Voor zover ik weet komt het er op neer dat er steeds meer macht bij Brussel komt te liggen. Om enige invloed uit te oefenen moet eerst je eigen regering weg worden gestemd om ook maar een spreekwoordelijke deuk in het spreekwoordelijke pakje boter te slaan.
Hmja, liever zou ik zien dat er rechtstreeks voor bepaalde ideeën wordt gestemd, en niet op een persoon of partij, want daarmee stem je automatisch meteen op een heel pakket ideeën, waar altijd wel iets tussen zit wat je niet wilt.Veel liever zou ik zien dat er rechtstreeks voor de bestuurders van Europa wordt gestemd. Dit is nu nog niet het geval en tenzij iemand mij van deze voordelen kan overtuigen stem ik tegen.
kijk hier dan maar!Omdat ik in Amerika zit, heb ik geen idee waar die grondwet over gaat.
Welke oude? Welk jaar is het in amerika 2050?In welke punten verschilt hij van de ouwe?
Klopt, maar aan de andere kant krijg je dan ook dat er alleen mensen stemmen die het echt wat interesseert.Wat rogier zij is wat mij betreft de ultieme daad van democratie. Echter ik zie niet hoe dit in de praktijk ten uitvoer zou moeten worden gebracht. Over alles zou dan dus een referendum moeten worden gehouden. Als je de stembusopkomsten echt naar beneden wil helpen dan moet je dit invoeren.
Nog even en het propaganda-circus barst los om ons een z.g. EU-Grondwet door de strot te duwen. Normaliter beslaat een fatsoenlijke Grondwet enkele A4-tjes maar het EU-monster bevat honderden pagina's. Geen mens die een dergelijke hoeveelheid ambtelijke bagger gaat lezen. Een perfekt scenario voor onze eurofielen om daarop in te spelenIk weet (nog) niet wat er in die grondwet allemaal precies staat, dus ik weet ook nog niet wat ik ga stemmen. Het idee spreekt me echter wel aan, dus meer eenheid in Europa. Ik zal me er nog wat meer in moeten verdiepen voor het referendum.
1.1 het staat er heel onschuldig om gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken... maar als er één land het er niet mee eens is?Handsome Bill schreef:enkele verontrustende paragrafen:
1.1 Bij deze Grondwet, die geïnspireerd wordt door de wil van de burgers en de staten van Europa om hun gemeenschappelijke toekomst op te bouwen, wordt de Europese Unie ingesteld, waaraan de lidstaten bevoegdheden toedelen om hun gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken.
1.6 De Grondwet en het recht dat de instellingen van de Unie bij de uitoefening van de haar toegedeelde bevoegdheden vaststellen, hebben voorrang boven het recht van de lidstaten.
1.10.1 Eenieder die de nationaliteit van een lidstaat bezit, is burger van de Unie. Het burgerschap van de Unie staat naast het nationale burgerschap en treedt niet in de plaats daarvan.
De grote lidstaten zullen de Unie onvermijdelijk gaan overheersen en Nederland zal onvermijdelijk marginaliseren
Overigens onderzoekt de regentenkliek in den haag de mogelijkheid om na een Frans "Non" tegen de grondwet een referendum in NL af te blazen.hallo1979 schreef:1.1 het staat er heel onschuldig om gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken... maar als er één land het er niet mee eens is?Handsome Bill schreef:
enkele verontrustende paragrafen:
1.1 Bij deze Grondwet, die geïnspireerd wordt door de wil van de burgers en de staten van Europa om hun gemeenschappelijke toekomst op te bouwen, wordt de Europese Unie ingesteld, waaraan de lidstaten bevoegdheden toedelen om hun gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken.
1.6 De Grondwet en het recht dat de instellingen van de Unie bij de uitoefening van de haar toegedeelde bevoegdheden vaststellen, hebben voorrang boven het recht van de lidstaten.
1.10.1 Eenieder die de nationaliteit van een lidstaat bezit, is burger van de Unie. Het burgerschap van de Unie staat naast het nationale burgerschap en treedt niet in de plaats daarvan.
De grote lidstaten zullen de Unie onvermijdelijk gaan overheersen en Nederland zal onvermijdelijk marginaliseren
1.6 dit is normaal. elk verdrag dat nederland sluit staat boven alle wetten in nederland. anders kun je geen verdrag sluiten.
1.10.1 waarom verontrustend
wat mij zorgen baart is dat de zorg geprivatiseerd moet worden omdat marktwerking in alle gebieden moet worden ingevoerd. ik houd mn hart vast over hoe dit nu al misloopt met energie. laat staan zorg! ik ben tegen aan het worden!!!
Kortom: ook dit zal ons weer door de strot geduwd worden.