Quantum Human
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik weet nu tenminste dat ik bepaalde spelprogramma's beter niet kan spelen wanneer mijn pc bezig is met Collatz.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
DePurpereWolf

Hee, het is alweer Maart...
FlorianK

Korot schreef:Ik heb daar geen last van, terwijl ik ook Colatz gebruik. Daarbij, DPW gebruikt geen Colatz, en zijn pc is ook traag als de GPU wordt gebruikt.

Florian, als jij de GPU op een andere manier belast dan met BOINC, geeft hij dan ook fout meldingen? En wat voor GPU gebruik je?
Ik heb (sinds kort) ook Folding @ Home draaien en die gebruikt (als het goed is) m'n GPU ook... Daar heb ik geen last mee.

De GPU die ik heb is de ATI Radeon HD4870 X2 van Sapphire.
dus.
Quantum Human

Ik heb Collatz maar laten vallen. Mijn grafische kaart had er teveel last van.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
DePurpereWolf

Het idee van Boinc (en folding) is dat het op de achtergrond werkt, als je er last van krijgt dan is de code die Collatz heeft geschreven niet goed en zou ik het ook niet gebruiken,.
FlorianK

Dar schreef:En in 9 dagen tijd zijn we als team doorgestegen naar de 5e plek in Nederland.

En als het zo door gaat, staan we voor het einde van de maand nog een plekkie hoger.
That's truth. We staan op 4.

Volgens boincstats zijn we over 69 dagen 3de...
dus.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum

Februari'10 editie

Team vooruitgang

Samenvatting van de prestaties van het Wetenschapsforum Boinc team voor deze maand. Opgesplitst in 'team' en 'leden'.
Team vooruitgang
Dit is de update voor de maand Februari. De nieuwste versie van BOINC is 6.10.36. Als je nog op 6.5 of 6.6 zit zou je even de software bij moeten werken.

[url=javascript: void(0);]Verborgen inhoud[/url]<dd style="display: none;border:solid 1px;border-color:#C1CEF3;background-color:#E0E5F5;margin:3px">De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.</dd>

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 1 Maart, vergeleken met schuin van 1 Februari.
Internationale positie: 732 827
Wederom bijna 100 punten in een maand; op zo'n hoog niveau is dat natuurlijk een uitzonderlijke prestatie voor dit klein forumpje. Ik ben benieuwd hoe ver we het kunnen schoppen.

732, Venus occuleert Jupiter. Het klinkt vulgair maar dat is het niet.

DePurpereWolf zegt:
Neus vooruit en occuleer de tegenstander!

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Afbeelding

(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)
Afbeelding
WSF heeft punten bij 33 projecten en 1 gesloten project. In de taartgrafiek hierboven staat het gemiddelde recente percentage van het werk dat is verzet per project van de laatste maand. Colletz Conjecture in ineens de grootste taartpunt (nou ja 'punt'). Het Collatz Conjecture is een wiskundig probleem en men kan met een AMD of nVidia videokaart als mede natuurlijk de CPU helpen. Twintig jaar terug heeft Paul Erdős $500 uitgeloofd voor de oplossing van dit probleem. Als het met Boinc lukt krijgen we allemaal een Erdos nummer van +1.

XKCD heeft er dit over te zeggen:

Afbeelding

We hebben 13 047 293 punten nu, 1 December waren er dat nog maar 10 440 197. Nog even nagenieten van de enorm grote mijlpaal. De Ivoren mijlpaal van 10 miljoen punten.
Spoiler: [+]
selecteer de tekst hierboven om het te zien, ivoor is nou eenmaal vrij bleek
Dit is natuurlijk een enorm knappe prestatie en er mag eigenlijk best veel fanfare, bombarie, harmonie en toeters en bellen voor gemaakt worden.

Erg bedankt voor al jullie inzet.

Plaats in Nederland: 4 8. Voor credit per maand staan we weer op de derde plaats, dat gaat de goede kant op. De top 10 is goed in beweging, lekker spannend.

Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 5 5

(Een update over de prestaties per lid komt in een volgende post.)

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
FlorianK

Volgens boincstats zijn we over 69 dagen 3de...
Reeds 18 dagen later staan we al 400.000 punten voor op de inmiddels nummer 4.

Als we vanaf nu onze productie vertwintigvoudigen, dan zijn we over iets meer dan 3 jaar al 2de van Nederland!
dus.
DePurpereWolf

En dan is nummer 2 ook al weer 2 jaar verder.

Tja, met die bovenste twee valt niet te concureren, dat zijn echte tweakers.

Onze productie is de laatste tijd toch wel zeker veel vooruit gegaan. Het ligt niet aan mij, want mijn pc is nog steeds dezelfde ouwe.
FlorianK

En dan is nummer 2 ook al weer 2 jaar verder.
Had ik meegerekend! (student wiskunde)

Moeten we er overigens wel vanuit gaan dat hun score per dag stabiel blijft en een klein beetje optimistisch rekenen.
dus.
DePurpereWolf

Maart'10 editie

Team vooruitgang

Samenvatting van de prestaties van het Wetenschapsforum Boinc team voor deze maand. Opgesplitst in 'team' en 'leden'.
Team vooruitgang
Dit is de update voor de maand Maart. De nieuwste versie van BOINC is 6.10.17. Als je nog op 6.5 of 6.6 zit zou je even de software bij moeten werken.

[url=javascript: void(0);]Verborgen inhoud[/url]<dd style="display: none;border:solid 1px;border-color:#C1CEF3;background-color:#E0E5F5;margin:3px">De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.</dd>

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 1 April, vergeleken met schuin van 1 Maart.
Internationale positie: 627 732
En meer dan 100 posities opgeschoven in een maand; op zo'n hoog niveau is dat natuurlijk een uitzonderlijke prestatie voor dit klein forumpje. Ik ben benieuwd hoe ver we het kunnen schoppen.

627, De slag van de gracht. Terwijl het een beetje stil is in Europa is er veel gaande in het midden oosten. Aan de ene kant van de gracht hebben we 10.000 aanvallers samengesteld uit joden en arabieren uit Mekka. Aan de andere kant 3000 moslims in Medina aangevoerd door ene Mohammed (ja ik ken hem ook niet). Lang verhaal kort, de moslims winnen en een samenvatting is te lezen in de Koran.

DePurpereWolf zegt:
Grachten zijn handig, zelfs in de woestijn. Boinc meer!

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Afbeelding

(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)
Afbeelding
WSF heeft punten bij 34 projecten waarvan er 8 stilstaan/gesloten zijn. In de taartgrafiek hierboven staat het gemiddelde recente percentage van het werk dat is verzet per project van de laatste maand. Collatz Conjecture in ineens de grootste taartpunt (nou ja 'punt'). Het Collatz Conjecture is een wiskundig probleem en men kan met een AMD of nVidia videokaart als mede natuurlijk de CPU helpen. Twintig jaar terug heeft Paul Erdős $500 uitgeloofd voor de oplossing van dit probleem. Als het met Boinc lukt krijgen we allemaal een Erdos nummer van +1.

We hebben 16 246 817 punten nu, 1 Maart waren er dat nog maar 13 047 293. Nog even nagenieten van de enorm grote mijlpaal: De Ivoren mijlpaal van 10 miljoen punten.
Spoiler: [+]
selecteer de tekst hierboven om het te zien, ivoor is nou eenmaal vrij bleek
Dit is natuurlijk een enorm knappe prestatie en er mag eigenlijk best veel fanfare, bombarie, harmonie en toeters en bellen voor gemaakt worden.

Erg bedankt voor al jullie inzet.

Plaats in Nederland: 3 4. Joepie, we zijn officieel 'best of the rest' achter de grote koeien van DPC en SETI@NL.

Het zal nog heeeel lang duren voordat we weer een plaats naar boven schuiven, maar de top 10 is altijd in beweging dus we moeten een goede voorsprong opbouwen.

Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 4 5. Hier kunnen we nummer 2 worden, kwestie van even door Boincen.

(Een update over de prestaties per lid komt in een volgende post.)

Afbeelding

DePurpereWolf

Maart'10 editie

Leden vooruitgang Om de leden van Boincend Wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word op de vingers getikt, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Competitie in naam der Wetenschap.

Als team hebben we een hele prestatie neergezet door 10 miljoen punten bij elkaar te harken. Aan wie de meeste eer?

Dik gedrukt is van 1 April, schuin is van 1 Februari

We hebben nu zo'n 33 28 actieve leden. Vijf meer dan 2 maanden terug.
:eusa_whistle: Van deze 33 zijn er 5 Belgisch, en 1 Ier(ik).

We hebben de laatste twee maanden dus weer wat nieuwe leden, even kijken of ik ze allemaal kan noemen: Jan Bouwman(NL), Lucas de Coninck(NL), Edjuh(NL), Melvin Vermeer(NL)

Welkom en hopelijk veel Boinc plezier
.

Iedereen die een computer heeft is welkom.

Volgende maand weer eentje die zijn pc aanzet?

De volgende grafiek laat de Gemiddelde Recente Credit (GRD) zien van de Top 10 Boincers van WSF.
wsftestgraphboinc
wsftestgraphboinc 1117 keer bekeken
We hebben een logaritmische schaal nodig omdat FlorianK enorm veel punten heeft gescoord de laatste maanden, en zelfs op die logaritmische schaal is het moeilijk te zien wat de rest doet. Een maand geleden drie nieuwe binnenkomers in de top 10, Korot heeft duidelijk zijn computer weer aangezet (welkom terug). Nieuweling Jeroen Streep laat zich zien, en Wim heeft zich ook de top 10 ingewerkt.

Het is natuurlijk een enorme eer om in de top 10 van WSF Boinc te staan, niet zomaar voor iedereen weggelegd.

Wie is de grote stijger volgende maand?

Afbeelding

Korot

Mooie update, DPW, maar een paar dingetjes:
De nieuwste versie van BOINC is 6.10.17
Om de een of de andere reden draai ik v6.10.39, dus hoezo is 6.10.17 de nieuwste?
Korot heeft duidelijk zijn computer weer aangezet (welkom terug).
Computer stond altijd al aan, alleen doet nu de GPU ook mooi mee.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Quantum Human

Korot schreef:Mooie update, DPW, maar een paar dingetjes:

Om de een of de andere reden draai ik v6.10.39, dus hoezo is 6.10.17 de nieuwste?

Groet,

Korot
Merkwaardig. BOINC zelf gaat niet verder dan v6.10.18, die ik heb draaien.
DePurpereWolf

Korot schreef:Mooie update, DPW, maar een paar dingetjes:

Computer stond altijd al aan, alleen doet nu de GPU ook mooi mee.

Groet,

Korot
Dit is je grafiek, de GPU maakt wel een enorm groot verschil.

Afbeelding

Het versie nummer moet v6.10.18 zijn, misschien dat 17 een typo is, of dat het al is verandert sinds gisteren (ik denk het eerste). Ik meen dat ze 39 hebben terug gedraait omdat het enige problemen gaf. Als het werkt voor jou, zou ik het echter niet veranderen.

Terug naar “IT en informatica”