Nou dat is inderdaad jouw mening, en ws. ook die van de andere mod's. Ik zal me daar bij aansluiten, maar ik vind het niet juist. Als iemand het niet eens is met het doel van de vraag, wil het niet zeggen dat de vraag zelf onzinnig is.
Je gaat nog steeds voorbij aan het punt. Los van de vraag of de vraag wel of niet zinnig is, staat het iedere beantwoorder vrij om dat gedeelte van het antwoord te geven dat hij het meest relevant acht. In dit geval waren er 3 gebruikers die een ander antwoord relevanter achtten dan jij en de TS wellicht voor ogen hadden. Dan kun je inderdaad van mening zijn dat het een kleine moeite is om dat antwoord dan alsnog te geven, maar zoals gezegd: Dit is geen antwoordenmachine. Als je enkel geïnteresseerd bent in een antwoord, dan kun je beter bij Yahoo Answers of iets dergelijks zijn.
Bij PM misschien wel, maar er is een hele trits van onderwerpen te verzinnen waarbij jij misschien het nut niet ziet, maar een ander wel. En ik vind dat geen argument om het doel aan te vallen, terwijl je zo een antwoord klaar hebt.
Het gaat niet om het nut niet zien, dat is een subjectieve kwestie. Er is, simpel gesteld, objectief vastgesteld dat het niet kan. Daar wordt de TS op gewezen. De beantwoorders vonden het overbrengen van dat stuk informatie kennelijk belangrijker dan het noemen van een of ander getal.
Laten we ons even op dit specifieke geval concentreren. De situatie is heel simpel en zit dichter tegen het PM-voorbeeld aan dan je wellicht denkt. Het gebruik van beplanting om CO
2 op te slaan is een onhaalbare kaart. Iedereen die zich, al is het maar een beetje, bezighoudt met alternatieve brandstoffen, weet dat. En iemand die een beetje heeft rondgekeken op dit forum kunnen de topics over biobrandstoffen haast niet ontgaan zijn. Van de vraagstellers verwachten wij dat ze rondkijken voor ze een vraag stellen. Vaak gebeurt dat niet, en in die gevallen wordt iemand dan vaak alsnog doorverwezen
Maar ik denk dat de verruwing van de maatschappij niet door hoeft te werken op WSF. Dus stelt iemand een normale vraag, dan geef ik een passend antwoord of ik zeg niets. Mijn mening, even goede vrienden, succes met het forum.
Zoals Jan al aangaf, met verruwing heeft het niks te maken. Jij bent kennelijk van mening dat iemand het beste is geholpen enkel het directe antwoord op de vraag zoals die gesteld was. Echter, wanneer er uit de vraagstelling blijkt dat er bepaalde mate van benodigde kennis ontbreekt, dan is het zeker zo netjes en passend om de vraagsteller daarop te wijzen. Zeker als het opdoen van die kennis zal leiden tot het inzicht dat het beantwoorden van de oorspronkelijk gestelde vraag niet eens nodig is.
Ik kan het nog verder trekken: Het domweg geven van een antwoord, een getal in dit geval, zonder je te bekommeren om de vraag of de TS daadwerkelijk geholpen is met dat antwoord, dát is pas een exponent van de verruwing van de maatschappij.