Dit soort discussies en de wijze waarop u die voert maken bij mij geen onbeheersbare emoties los hoor. Net zoals Brinx is ook voor mij de Newtoniaanse mechanica niet heilig. Integendeel, we weten dat ze niet klopt, omdat tijd en afstand niet zoals Newton dacht overal en voor iedereen gelijk zijn. Dat niet constant zijn van tijd en afstand begint pas een meetbare rol te spelen bij forse snelheden, en met de precisie van de instrumenten die Newton tot zijn beschikking had in de tijd waarin Newton leefde kunnen we het hem niet kwalijk nemen dat hij nooit in die richting dacht. Naar mijn mening is ze wél een uitstekende benadering van de werkelijkheid; aangezien we een verschil dat geen verschil maakt in de praktijk van alledag gevoeglijk als géén verschil kunnen beschouwen, en we binnen die verwaarloosbare foutmarges met de Newtoniaanse mechanica eigenlijk alles kunnen verklaren omtrent de bewegingen van de dingen om ons heen, zie ik geen enkele reden om de Newtoniaanse mechanica ongeldig te gaan verklaren zonder grondig bewijs.Het maakt nogal wat emoties los, maar dat was al zo op die forums in het antieke Griekenland.
Voorzover het gaat om zaken die we nu, met betere technologische hulpmiddelen, waarnemen, kunnen we die vooralsnog prima verklaren met enige lichte (relativiteits-)aanpassingen op die Newtoniaanse wetten.
Uw verhaal over in de lucht gegooide stenen, gewicht en verdichting kan ik niet volgen. Ik vind het prima dat u Newton ongeldig wilt verklaren, maar vind dat er dan wel een begin gemaakt moet worden met een alternatief. Dat hoeft niet meteen een vervanger voor de complete "Principia" te worden, maar een beginnetje waarin het alternatief ook rekenkundig een van mijn waarnemingen op een andere dan Newtoniaanse basis op sluitende wijze verklaart zou welkom zijn.