Wetenschapsforum Hitparade
Editie Oktober 2010
De maand oktober is voorbij, dus is het weer tijd voor een nieuwe hitparade.
BOINC versie: De meest recente versie is
6.10.58, als je op versie 6.10.xx zit is het niet nodig de software bij te werken, maar als je een oudere versie draait, is het misschien toch wel handig.
Verborgen inhoud
De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.
Team vooruitgang:
Dikgedrukt zijn de gegevens van 2 november, vergeleken met
schuin 1 oktober.
Internationaal: We staan nu op plaats
432, komend van
512 in oktober. Dat betekent dat we de afgelopen maand aardig zijn gestegen, maar het einde is nog niet in zicht, op basis van het RAC moeten we plaats
165 kunnen bereiken.
Wat statistieken:
(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)
(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)
Milkyway doet het nog steeds aardig goed, met, op ruime afstand Collatz Conjecture als tweede.
WSF heeft punten bij 39 projecten, waarvan 4 gesloten, en 18 inactief.
Het huidig punten aantal bedraagt
38,781,026.27, we hadden er
28,951,335.27. Dat is bijna 10 miljoen punten, in 1 maand! Voor volgende maand is de verwachting dat we er weer bijna 10 miljoen binnenhalen, namelijk 9,820,609, maar ik hoop dat we die 10 miljoen wel halen, jullie toch ook?
De
Gouden mijlpaal van 50 miljoen zal de volgende grote mijlpaal zijn, ik denk dat we die binnen twee maanden binnen hebben, misschien zelfs in 1.
Plaats in NL:
3 3 Een vlugge blik op de top 100 vertelt mij dat we voorlopig niet ingehaald zullen worden, maar ook dat we ook niet iemand in zullen halen.
Plaats in BE (officieus):
3 3 Ook hier niet van plaats verandert, maar met wat geluk bereiken we dit jaar noch de tweede plaats. Ook hier geldt dat de eerste plaats praktisch onbereikbaar is voor ons.
Leden statistieken:
We hebben
31 actieve leden, dat waren er
35. Blijkbaar zijn er een paar gestopt, jammer. Onder deze 35 bevinden zich 4 Belgen, en 1 Ier.
Er zijn twee leden bijgekomen sinds de vorige parade, zijnde Matthijs en Frenkieman
Alle bij een heel hartelijk welkom!
Volgende maand weer een paar, (of meer)?
Ik heb besloten dat die grafieken meer werk zijn, dan persé nodig, want een simpel lijstje brengt de boodschap net zo goed over. Daarom, de 10 beste BOINCers van de maand:
Pos. Verplaatsing, Naam, Maandproductie
1 +3 Sytse Durkstra 6,177,312
2 -1 FlorianK 1,075,838
3 +6 Arjant2 662,576
4 -1 Korot 512,806
5 -3 DAR 261,150
6 +7 Rotory 83,537
7 +1 Veridian 4 80,149
8 +13 mcs51mc 57,442
9 +1 marko smit 49,316
10 +29 Ivothemaster 49,112
Misschien dat ik het volgende maand in een tabelletje stop. Tot dan, bij de volgende hitparade!
Groet,
Korot