Redmess
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Blijkbaar heet ik nu anders. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn naam staat nu als Sytse Durkstra. Redmess is ineens een inactieve account. Ik sta versteld...
Redmess

De wegen van BOINC zijn mysterieus. Op een of andere manier is mijn gebruikersnaam verandert naar Sytse Durkstra. De account Redmess bestaat nog wel maar is alleen gekoppeld aan een laptop die ik al jaren niet meer heb.

Het goede nieuws is dat mijn brandnieuwe computer ons team naar nieuwe hoogtes zal doen rijzen, met een recent average credit van 45.000. Per dag. Even ter illustratie: mijn credits zijn in de afgelopen 4 dagen van 800.000 naar over de 1.000.000 gegaan. Ik doe in twee weken net zoveel als de afgelopen 5 jaar...

Haal de logaritmische schaal maar weer uit de kast dus. ;)
Redmess

Na even in de statistieken te hebben gekeken, moet ik zeggen dat het team het minder doet deze zomer. Hopelijk gaan de computers weer aan de komende maanden.
Korot

Ik zie het ja, halleluja wat een productie. Je RAC is zelfs 100.000! Met zo'n productie maak ik me aardig zorgen over mijn derde plaats... Niet dat ik het erg vind, 't is immers voor de wetenschap.

Echter, landelijk lijkt de derde plaats van ons team verzekerd.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Arjant2

@Redmess: wat voor pc heb je nu als ik vragen mag?

Een Corei7 930 zo te zien, maar waarschijnlijk ook een snelle videokaart?
Arjant2

@Redmess: zin om even een paar dagen mee te doen aan de Primegrid challenge? We kunnen wel wat hulp gebruiken?
Redmess

Ok, zeg maar hoe ik dat moet doen.

Ik heb 2 Radeon HD 5850 kaarten en verder 6 GB intern geheugen.
Arjant2

nice systeem! dat zet tenminste zoden aan de dijk.

Eind van het jaar staat mijn thuis pc op de nominatie om vervangen te worden, tot die tijd moet ik het nog even doen met mijn 'oude' systeem.

Je moet je even aanmelden bij Primegrid (misschien doe je al mee) en dan in je instellingen even het volgende project selecteren en de rest uitzetten:Prime Sierpinski Problem (LLR)

Het zijn flinke WU's, dus je zal zomaar 2-3 dagen bezig zijn om deze af te ronden (met jouw processor waarschijnlijk wel 4 tegelijk)

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?...wrap=true#25807
Korot

Wetenschapsforum Hitparade

Editie September 2010

Terwijl Arjant Redmess aan het overtuigen is om zich aan te sluiten bij de prime-grid challenge, fiets ik er even tussendoor, met de nieuwste hitparade!

BOINC versie: De meest recente versie is 6.10.58, als je op versie 6.10.xx zit is het niet nodig de software bij te werken, maar als je een oudere versie draait, is het misschien toch wel handig.

Verborgen inhoud
De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.

Team vooruitgang:

Dikgedrukt zijn de gegevens van 1 oktober, vergeleken met schuin 1 juni.

Internationaal: We staan nu op plaats 512, komend van 577 in mei. We kunnen nog flink stijgen, tot plaats 230, op basis van het RAC.

Wat statistieken:

Afbeelding

(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)

Afbeelding

(Deze grafieken worden automatisch bijgewerkt dus het kan zijn dat ze niet meer hetzelfde laten zien)

Afbeelding

Zoals te zien, doet Milyway het aardig goed de laatste maand. De reden daarvoor staat verderop.

WSF heeft punten bij 39 projecten, waarvan 4 gesloten, en 15 inactief.

Het huidig punten aantal bedraagt 28,951,335.79, we hadden er 20 301 902. We zijn de kristallen mijlpaal dus voorbij.

Plaats in NL: 3 3 We zijn nog steeds best of the rest, alhoewel de eerlijkheid gebied te zeggen dat we gedurende de laatste maanden wel een keer op plaats vier hebben gebivakkeerd.

Plaats in BE: 3 4 Een plaatsje gestegen, en we kunnen nog steeds doorstromen naar plaats 2, als we maar door blijven vouwen.

Leden statistieken:

We hebben 35 actieve leden, dat waren er 28. Er zijn er dus weer wat leden actief geworden. Onder deze 35 bevinden zich 4 Belgen, en 1 Ier.

Er zijn sinds eind mei ook weer aardig wat leden bijgekomen: Rotory, Jithran, Loek Veenendaal, Laura, Gerrit, mcs51mc, Arjant2, TeunisTVM, kakufan, Manu, Sunny, Ivothemaster en Ruben

Allen een hartelijk welkom! ](*,)

Volgende maand weer een paar?

Deze maand geen mooie grafiek, met daarin mooi de productie van de meest productieve leden van ons team, om twee redenen: ten eerste heb ik geen data van de voorgaande maanden, waardoor er een gat zou ontstaan en ten tweede produceert Redmess momenteel zoveel, dat hij de grafiek flink uit z'n vergelijk zou halen. In plaats daarvan een simpel lijstje van de 10 meest producerende BOINCers:

1 Sytse Durkstra 124,310

2 Korot 10,037

3 Arjant2 8,444

4 DAR 6,539

5 Rotory 2,738

6 mcs51mc 2,666

7 Ivothemaster 2,529

8 Veridian 4 2,421

9 MarcoP 2,072

10 marko smit 1,692

En dat was het weer voor deze maand. Tot volgende maand, en BOINC on!

Groet,

Korot

Quantum Human

Als Redmess op de huidige toer blijft produceren zal een exponentiële grafiek de beste oplossing zijn om de resultaten netjes weer te geven.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
DePurpereWolf

Mooie samenvatting korot, ik had het zelf niet beter kunnen doen.

Er gaat enorm veel werk in die 'mooie' grafieken zitten, misschien dat ik daar een keer iets voor programmeer.
FlorianK

Mijn 'punten per dag' stond in de min, hoe kan dat?

(klik)
dus.
Korot

Ook 1 keer gehad, toen mijn account zich besloot te splitsen, naar aanleiding van het niet goed verwerken van een e-mail verandering. Is nu (gelukkig) opgelost. Derhalve ook even op zoek gegaan naar een tweede account met jouw naam, maar heb deze niet kunnen vinden. Dus of dat was het niet, of het is al opgelost.

Misschien krijg je een beter antwoord, als je het vraagt of het BOINCstats-forum.

@DPW: Dank je! Had het trouwens ook niet zonder jouw kunnen doen, want mijn lay-out is aardig op die van jou gebaseerd.

Groet,

Korot

Dar

Mijn 'punten per dag' stond in de min, hoe kan dat?

ClimatePrediction had een probleem.

Als je hier kijkt http://boincstats.com/stats/user_graph.php...n&id=575647 dan zie je dat ze 3 dagen lang ca. 17.000 punten van je hebben geleend. Na 3 dagen hebben ze die punten weer teruggegeven.
Korot

Wetenschapsforum Hitparade

Editie Oktober 2010

De maand oktober is voorbij, dus is het weer tijd voor een nieuwe hitparade.

BOINC versie: De meest recente versie is 6.10.58, als je op versie 6.10.xx zit is het niet nodig de software bij te werken, maar als je een oudere versie draait, is het misschien toch wel handig.

Verborgen inhoud
De versie nummer van je Boinc software is te vinden als volgt: Rechtsemuisknop op het Boinc icoontje Rechtsonder in de taakbalk > Over de Boinc manager.

Team vooruitgang:

Dikgedrukt zijn de gegevens van 2 november, vergeleken met schuin 1 oktober.

Internationaal: We staan nu op plaats 432, komend van 512 in oktober. Dat betekent dat we de afgelopen maand aardig zijn gestegen, maar het einde is nog niet in zicht, op basis van het RAC moeten we plaats 165 kunnen bereiken.

Wat statistieken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milkyway doet het nog steeds aardig goed, met, op ruime afstand Collatz Conjecture als tweede.

WSF heeft punten bij 39 projecten, waarvan 4 gesloten, en 18 inactief.

Het huidig punten aantal bedraagt 38,781,026.27, we hadden er 28,951,335.27. Dat is bijna 10 miljoen punten, in 1 maand! Voor volgende maand is de verwachting dat we er weer bijna 10 miljoen binnenhalen, namelijk 9,820,609, maar ik hoop dat we die 10 miljoen wel halen, jullie toch ook?

De Gouden mijlpaal van 50 miljoen zal de volgende grote mijlpaal zijn, ik denk dat we die binnen twee maanden binnen hebben, misschien zelfs in 1. ;)

Plaats in NL: 3 3 Een vlugge blik op de top 100 vertelt mij dat we voorlopig niet ingehaald zullen worden, maar ook dat we ook niet iemand in zullen halen.

Plaats in BE (officieus): 3 3 Ook hier niet van plaats verandert, maar met wat geluk bereiken we dit jaar noch de tweede plaats. Ook hier geldt dat de eerste plaats praktisch onbereikbaar is voor ons.

Leden statistieken:

We hebben 31 actieve leden, dat waren er 35. Blijkbaar zijn er een paar gestopt, jammer. Onder deze 35 bevinden zich 4 Belgen, en 1 Ier.

Er zijn twee leden bijgekomen sinds de vorige parade, zijnde Matthijs en Frenkieman

Alle bij een heel hartelijk welkom! ;)

Volgende maand weer een paar, (of meer)?

Ik heb besloten dat die grafieken meer werk zijn, dan persé nodig, want een simpel lijstje brengt de boodschap net zo goed over. Daarom, de 10 beste BOINCers van de maand:

Pos. Verplaatsing, Naam, Maandproductie

1 +3 Sytse Durkstra 6,177,312

2 -1 FlorianK 1,075,838

3 +6 Arjant2 662,576

4 -1 Korot 512,806

5 -3 DAR 261,150

6 +7 Rotory 83,537

7 +1 Veridian 4 80,149

8 +13 mcs51mc 57,442

9 +1 marko smit 49,316

10 +29 Ivothemaster 49,112

Misschien dat ik het volgende maand in een tabelletje stop. Tot dan, bij de volgende hitparade!

Groet,

Korot

Terug naar “IT en informatica”