Ieder vestandig mens zal begrijpen dat ik niet ga zoeken naar nieuws dat ik zelf op 12/11 op het forum wilde zetten hetgeen toen geweigerd werd.
Nochtans is dat precies wat onze regels je vragen wél te doen. En als je het je niet herinnert, ga het dan even na, voor je het vlakaf ontkent.
Deze link verwees naar Zammit. Niet naar Bacci.
Het is dezelfde site, en wij zijn, vanwege het gebrek aan wetenschappelijkheid, niet van plan om verdere verwijzingen naar die site op te nemen, niet onder de noemer wetenschappelijke nieuws, niet onder de noemer theorieontwikkeling en ook niet onder de noemer feedback.
Niet zo dramatisch. Een onderzoek zoals dat bijv. bij de CERN in Zwitserland wordt uitgevoerd vereist nu eenmaal een ander methodiek als bijv. een onderzoek naar het leergedrag van moeilijk opvoedbare kinderen.
De precieze manier waarop onderzoeken worden opgezet en uitgevoerd verschilt vanzelfsprekend, maar achterliggende methodiek, de wetenschappelijke methode, is voor beide vormen van wetenschap gelijk, en dat is ook essentieel: Het maakt de dingen controleerbaar en rerproduceerbaar.
Inderdaad met psycholgisch onderzoek heb ik nooit iets te maken gehad maar met de filosofie van wetenschappelijk onderzoek des te meer. Ik heb 25 jaar fundamenteel onderzoek verricht bij een universiteit en daar het klappen van de zweep wel geleerd.
Dan had je beter moeten weten.
De verwijzing naar Dido's post is onnodig aangezien ik die al beantwoord heb Dit antwoord is voor mij om onverklaarbare reden door U verwijderd. Ik hoop dat Dido er kennis van heeft kunnen nemen.
Je antwoord bestond erin Dido's post als irrelevant af te doen omdat het hier een "curieus geval" zou betreffen, met andermaal een onwetenschappelijke link. En zoals in onze vorige post aangegeven: het feedbackforum is niet bedoeld voor inhoudelijke discussies die we elders niet tolereren.
Tot slot. Het spijt mij dat deze discussie heeft plaatsgevonden op de feedback. Dat was zeker niet mijn bedoeling.
Voor de duidelijkheid, vooral naar andere gebruikers toe: als er bezwaren zijn tegen het optreden van het moderatorteam, dan kan dit uiteraard in het feedbackforum besproken worden. Het is echter niet de bedoeling inhoudelijke discussies die elders gesloten werden wegens onwetenschappelijk hier over te doen.
We beschouwen deze discussie hierbij dan ook als afgesloten. Ons standpunt is helder en naar onze mening uitvoerig toegelicht. Ten overvloede verwijzen we (nogmaals) naar onze huisregels, met name het gedeelte over de wetenschappelijke methode (dat we ook niet zomaar uit onze duim gezogen hebben).