In Nl is dat nog steeds de TGB 1990 hfdt.8 met tabel 14 op blz.99 voor de veranderlijke belasting,mogelijk ook op Eurocode 2 en voor staalconstructies EUcode 3; ik neem aan,dat wanneer je voor je belastingen aannames doet voor belasting met of zonder veiligh.norm en dat vermeldt, je berekening wat dat betreft niet kan worden afgekeurd.
Art.8.2.2.1 onder b vermeld alleen voor kantoorvloeren 2.5 kN/m2 ( in de tabel 2.5-3.5 kN/m2) en voor wrs.keldervloeren in kantoorgebouwen 3.5 kN/m2,maar daar wordt verder geen uitleg over gegeven,behoudens dat het geen parkeerkelders aangaat.
Ik vermoed,dat men die kelders aanneemt als archiefruimtes,waardoor er zwaardere belasting,dan persoonsbelasting met meubilair in kantoren wordt voorgeschreven,dis in jouw geval zou dan 2.5 kN/m2 gelden.
Nb. woningvloer var.belasting 1.75 kN/m2,winkels 4 kN/m2,stations 4-5 kN/m2,etc.
Nb2. Als je in de techneuten-richting gaat, dan moet je eens proberen om een klein groen Polytechn.zakboekje ( toen ruim 1000 bl,afm. 35 x 105 x 145 mm)van de PBNA zien te ontdekken;ik werk nog steeds met een uitgane van 1978 ( 37e gew.druk);
staat van alles in: allerhande tabellen ,wiskunde,natuurkunde ,scheikunde,mechanica ,materialen ,berekenen van bouwconstructie,tabellen voor staalconstructies,landmeten,centr.verwarmin,werktuigbouwkunde,electrotechniek,el
ectronica.
Behoeft voor techniek,wiskunde,formules,etc echt niet nieuw te zijn,mogelijk eens bij een buro proberen of "De Slechte" met toch wel aardig 2e hands spul!