Ja, in dit geval volgens mij wel, al wordt het woord 'vallen' natuurlijk wel verkeerd gebruikt, zoals heden ten dage zoveel uitdrukkingen worden verhaspeld. Het hoort te zijn: 'veel is te verklaren....'
Edit: nevermind, ik ga hier de mist in, denk ik. Ik dacht dat de enige juiste werkwoorden "zijn" en "worden" waren. Dit klopt dus niet. Zie bv http://www.dtkompas.nl/66hulpwerkwoorden.htm de uitleg van rhiannon lijkt me juist.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
De link van 317070 geeft hulpwerkwoorden bij een voltooid deelwoord en is dus niet automatisch een bewijs dat dit ook voor deze constructie geldt. Het antwoord op de vraag weet ik echter niet.
Hebben jullie het niet eerder over naamwoordelijke gezegdes die voorkomen bij (voornamelijk) volgende hulpwerkwoorden?
"Alle lijken blijken te schijnen als ze heet zijn, worden, blijven en vallen" en de verwarring met de lijdende vom komt dan mogelijk van het feit dat zijn en worden de werkwoorden bij uitstek zijn om een passieve zin te maken, maar evengoed om een naamwoordelijke gezegde mee op te bouwen.
Of heb ik het verkeerd?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.