Moderator: Rhiannon
Dus verwacht maar niet dat je een pensioen krijgt, die luxe is over. Het wordt weer net als vroeger--> werken, werken, werken etc..
Wat nu als dat geld er niet is?Paul Siemons schreef:Hallo,
Als ze al eens beginnen met de mensen een pensioen te blijven betalen die er hun hele leven hebben voor gewerkt!
Rogier schreef:Wat nu als dat geld er niet is?Paul Siemons schreef:Hallo,
Als ze al eens beginnen met de mensen een pensioen te blijven betalen die er hun hele leven hebben voor gewerkt!
In hoofdlijnen is dat geen probleem, uiteraard kan je niet elk detail voorspellen en zijn er extreme gebeurtenissen die roet in het eten kunnen gooien.Kom op allemaal, hoe haal je het in je hoofd om de economie van over 40 jaar te voorspellen. Het lukt nog niet eens over 4 jaar.
De overheid keert alleen pensioenen uit aan haar voormalige werknemers (via haar pensioenfonds). Pensioen is een vorm van verzekering, niet een uitkering van overheidswege.Pensioengeld raakt niet op, want het is niet zoals Oom Dagoberts geldpakhuis. Het zal er dus op neer komen dat er meer van de staat zijn uitgaven naar ouderen zal gaan, procentueel.
Dan gaat de wereld gewoon door en op een paar belletjes na gebeurt er niets. Zelfs grotere gebeurtenissen als 9/11 hebben op langere termijn amper effect.stel nou dat bijvoorbeeld pres. bush dodelijk ziek wordt. Dan is de wereldorde toch wel beinvloed door de kettingreactie van een miniscuul virusdeeltje in een persoontje.
Ik ga me er ook niet druk om maken; vermoedelijk heb ik mezelf tegen die tijd toch al dood gerookt met mijn sigaretten.niet in de verwachting dat ik zelf ooit op een pensioen naar de huidige maatstaven zal kunnen rekenen.
Je kan altijd proberen om een globale schatting te maken.Kom op allemaal, hoe haal je het in je hoofd om de economie van over 40 jaar te voorspellen. Het lukt nog niet eens over 4 jaar.
Het is een beetje naief om te denken dat er in de aankomende jaren geen grote wereldwijde economische problemen zullen zijn.Het is natuurlijk altijd goed om je druk over dingen te maken, maar kijk nou maar 4 jaar in de toekomst, want de rest is grotendeels koffiedik kijken.