Met wat dan wel?
Euhm, daarmee dwalen we wel heel erg af.
In ieder geval, ik ben ooit begonnen met een boek waarvan ik al de hele dag op de naam probeer te komen, maar ik moet bekennen dat ik zowel het boek als de auteur vergeten ben. In ieder geval was de schrijver van de
London School of Politics and International Relations. In het kort kwam het er op neer dat de Zionistische joden en de extreem religieuze Christenen gemeenschappelijke belangen hebben. Er is een grote groep Christenen in de VS die geloven dat het vagevuur dichtbij komt. (iets van dat de doden tot leven komen en over hun leven gaat gewogen worden) en ergens moet dat geschreven staan dat Jeruzalem er iets mee te maken heeft, en dus moet Jeruzalem in Westerse handen blijven. Vandaar een onvoorwaardelijke steun voor het Zionistisch project, vanuit onverwachte hoek.
Persoonlijk weet ik niet zo of en hoeveel deel twee van dat verhaal klopt, maar als je kijkt naar de cijfers kun je inderdaad moeilijk zeggen dat joden an sich electoraal erg belangrijk zijn, zeker voor de Republikeinen. Maar moest iemand een betere verklaring hebben, mag hij mij dat altijd laten weten