rlmteunissen
Artikelen: 0

Terrasoverkapping

Beste Forumleden,

Ik wil een terrasoverkappin gaan maken.

Het worde een stalen frame van UNP´s van 5 meter diep en 4 meter breed.

Zie bijlage voor tekening.

Mijn vraag is wat voor type UNP ik moet gaan toepassen.

De UNP kraagt 1,5 meter over aan de rechter kant. de linker kant wil ik opvangen met een extra steun die ik laat steunen op een metselwerkpenant
Bijlagen
3d_1
(82.08 KiB) 98 keer gedownload
Bart

Re: Terrasoverkapping

Het lijkt me verstandig dat je een bouwkundig ingenieur inschakelt. Het zou zonde zijn als je terrasoverkapping in zou storten omdat je een verkeerd advies op dit forum hebt gekregen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
vdKarel

Re: Terrasoverkapping

Het lijkt me verstandig dat je een bouwkundig ingenieur inschakelt. Het zou zonde zijn als je terrasoverkapping in zou storten omdat je een verkeerd advies op dit forum hebt gekregen.
Dat is misschien wel het meest verstandige advies.

Als ik toch een beetje hiernaar kan kijken. Het lijkt me dat je de gewichten per meter even moet opzoeken van de verschillende UNPs. Vervolgens de doorbuiging van de balk aan de voorkant moet bepalen en de doorbuiging van de balk die 1.5m uitsteekt. Ik neem aan dat het niet uitstekende gedeelte vastgemaakt zit aan de muur op de een of andere manier. Doorbuigingen berekenen met de vergeet-me-nietjes.

Daarnaast zou je de afschuiving volgens mij moeten berekenen en dan heb je wel de belangrijkste waardes.

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”