luc1f3rz
Artikelen: 0

Re: Nieuwe telescoop kopen/gebruiken? 2

Ik heb ook zo'n philips cam, sterrenfoto's heb ik er nog niet mee gemaakt. Wat ik me alleen afvraag is dat als ik de cam gebruik de licht opbrengst al minimaal is daarom ben ik zo benieuwd hoe het met het fotograferen van de lucht (met sterretjes) zal gaan... Anders ga ik ook maar eens kijken naar een (goedkoop) alternatief...

btw vanavond ziet het er goed uit met de bewolking... :shock:
skywatcher

chrisk

ik heb eventjes rondgekeken naar info ove dieje Acuter Digital Imager

en ik denk dat je met een toU cam pro meer zijt

dieje Acuter heeft een lichtgevoelighei van 3 lux

terwijl de toU cam tot 1 lux gaat

luc1f3rz

als je een filmpje wil maken kan je ook de instellingen veranderen

het is alleen een beetje zoeken

laat een weten welk model je precies hebt en welke software je gebruikt

het zou mij helpen om jou de weg te wijzen
chrisk

Ja inderdaad, vanavond kun je waarschijnlijk wel waarnemen..ik jammer genoeg niet omdat me telescoop boven staat en niemand kan me even helpen met de telescoop naar beneden halen :shock: Wat voor philips webcam heb je?
luc1f3rz

Het is een philips pcvc675k

Tja welke software gebruik jij skywatcher. Ik heb het met Windows Movie Maker geprobeerd...
chrisk

Kijk eens op:

http://astrofotografie.paraimservices.com

verder zijn er ook nog heel veel site's te vinden op het internet, kijk maar eens op google. Met Windows Movie Maker alleen ga je er namelijk niet komen. Waarschijnlijk is jou webcam niet heel geschikt voor astrofotografie, vooral de webcams met het achtervoegsel PRO zijn geschikt. Bijvoorbeeld de Philips ToUcam PRO 2.
skywatcher

voor alle duidelijkheid gewone webcams zoals mijn ToU cam pro en die van luc1f3rz zijn wel degelijk geschikt voor maan en planeten

ikzelf gebruik gewoon de standaard software die meegeleved werd met de webcam spotlife, let wel dit is alleen voor opnames

het probleem momenteel is dat is geen link vind voor dat programma maar geen paniek ik zal dan wel iets anders zoeken

voor de eerste bewerking gebruik ik altijd registax wat een van de beste programma's is voor beelden te stacken

luc1f3rz als je al opnames kunt maken in avi (dat is wel belangrijk) ben je er bijna

voor registax te downloaden hier klikken en eens rustig doorlezen
skywatcher

weer iets vergeten te vermelden

de webcams die gebruikt worden voor deepsky zijn gemod

voor meer info hiervoor moet je hier zijn

let wel je moet zeer goed zijn met soldeerbout en ik heb dit nog niet geprobeerd

dus als je dit zou proberen en het lukt niet

IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK

't is maar dat je het weet :wink:
luc1f3rz

kijk skywatcher, dat wekt hoop :-)

mag graag knutselen... Zal zeker eens op die site kijken.

Ondertussen ben ik ook wat aan het 'knutselen' geweest met mijn webcam. Ik had in eerdere posts al eens gezegd dat als ik mijn webcam op mijn kijker zet, dat ik hem dan niet gefocussed krijg. In onderstaand linkje heb ik een filmpje gezet wat ik heb gemaakt, de focusser is helemaal naar binnen gedraait en als ik hem naar buiten draai word hij alleen maar minder scherp.

http://rk2.no-ip.org/Film.wmv
skywatcher

oké ik heb dat filmpje bekeken en zag inderdaad een onscherpe ster

maar ik heb die niet groter of kleiner zien worden dus kan ik daaruit niet afleiden dat ja een t scherpstellen was

wel heb ik die over en weer zien bewegen

ook heb ik gezien dat de schaduw van de vangspiegel helemaal niet in het midden stond,heb je die adapter gebruikt voor de webcam?

zoja, schroefde die er gemakkelijk op?
chrisk

Heb je gister nog kunnen waarnemen? En zo jah was het allemaal een beetje gelukt?
luc1f3rz

de adapter pas perfect op de webcam, ik shroef hem er niet scheef op ofzo. Als ik vanavond weer een ster in het visier heb zal ik zorgen dat de vangspiegel in het midden komt. Met die 3 schroefjes.

Misschien krijg ik dan ook wat beter filmpje, waar ik ook ff in zal focussen. maar dan trilt alles wel behoorlijk ;-)

gisteravond heel ff kunnen kijken...
Anonymous

hallo,ik zou graag een nieuwe telescoop kopen

is dit een goede

TOP Aktion! Ein Newton mit 150mm �ffnung - hochwertigen Parabolspiegel -

auf stabiler parallaktischer Montierung ....... Euro 328,- ... deutlich �ber dem Niveau chinesischer Newtons!

Classic Newton 150/750mm auf Sky View

mit stabilem Alu Stativ

GSO steht f�r eine ausgezeichnete optische Qualit�t - deutlich �ber dem chinesischen Standard. Gemeinsam mit GSO bringen wir die neue Classic Teleskopserie raus. Kennzeichen ist eine besonders hohe Qualit�t in der Verarbeitung und Abbildung. Die Abbildungsqualit�t bei Mond und Planeten ist scharf und kontrastreich. Das Ger�t ist sowohl ein Deep Sky- als auch ein Planetenger�t.

Selbstverst�ndlich ist der Okularauszug aus Metall. Der Newton ist ein interessantes Ger�t f�r alle Einsteiger, die von Haus aus mehr am Himmel sehen wollen und nicht gleich nach ein paar Jahren ein neues Ger�t kaufen wollen.

Beobachtung

durch den kleinen Fangspiegel und die vier d�nnen Fangspiegelstreben ist die Sch�rfe und der Kontrast an Mond und Planeten hoch. Feine Strukturen am Mond sind genauso zu sehen, wie erste Details am Mars, wenn er in Erdn�he ist.

Besonders gut geeignet ist das Ger�t auch f�r die sogenannte Deep Sky Beobachtung. M-13 kann bereits am Rand in viele Einzelsterne aufgel�st werden, erste Helligkeitsver�nderungen im Ringnebel sind ebenfalls, bei guten Bedingungen sichtbar.

Astrofotografie

Der Newton ist besonders gut f�r die Astrofotografie geeignet. �ber den Direkt Fotoadapter k�nnen sie auch direkt in den Fokus komme, eine wichtige Voraussetzung f�r Astrofotografie.

Technische Daten:

Ein besonders hochwertiger Parabolspiegel - f�r scharfe Abbildungen bis ca. 250fach. Damit sehen Sie alles, was auch 150mm �ffnung theoretisch aufl�sen k�nnen.

Ausstattung - deutlich hochwertiger als bei �hnlichen Ger�ten:

6x30 Sucher mit Schnellwechselkupplung, Mondfilter, voll multiverg�tetes Super Pl�ssl mit geschw�rzten Linsenkanten (25mm) f�r maximalen Kontrast.

Art. Nr. Kurzbeschreibung Infos VK-Euro

CLN 150

Sky View 150mm Newton auf EQ-3 - stabile L�sung f�r die Beobachtung und ein Einstieg in die Fotografie weitere

Infos 328,-

http://www.teleskop-service.de/Aktion/Komp...htm#Reflektoren

zou ik hiermee wat nevels kunnen zien en/of jupiter en saturnus.?

mvg,jef
woodstock

Gebruik eerst de zoekfunctie hierboven eens, Stekke.

Daarmee kun je alle berichten over telescopen en het gebruik ervan

wel vinden. Veel is er al vertelt. Je klinkt nl. wat té enthousiast met

meteen nevels, Jupiter en Saturnus te zien. Dit kun je n.l. ook al met

een goede verrekijker. 7 x 50 laat bv. al de maantjes van Jupiter zien,

en ook de Orion nevel is er mee te bewonderen.

Succes.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)
skywatcher

'k ben akkoord met wat hierboven staat

langs de andere kant heb je toch een kijker uitgekozen die iets te bieden heeft

dus ik stel voor om de search functie van dit forum te gebruiken

hiermee zal je heel wat antwoorden vinden ivm collimatie poolafstelling enz...
chrisk

klopt het dat als ik door mijn zoeker heen kijk dat het beeld dat boven ik boven zie eignelijk benenden zit en alles wat ik benede zie eigenlijk boven is. En is dat met links en rechts net zo?

Terug naar “Sterrenkijken”