Vandaag zag ik weer een van die acties: ambasadeur van Isräel heeft een kunst werk vernield van een andere Isräelie omdat hij zei dat deze kunstenaar het geweld promote. Dit deed me weer eens denken aan die situatie. Dit is ook een van de eeningste situaties waar ik geen mening kan over uiten, het is veel te ingewikkeld.
een somatie van bepaalde feiten.
Palistina was van de Palistijnen, nu vallen ze de Isräelis aan.
Isräel heeft nogiets en Shatila uit gevoerd en dat is in feit uitroeien en deportatie van Palestijnen. Maar zij kunnen er niet aan doen dat zij dat landje (of deel ervan) gekregen hebben. De ene partij vecht het uit tegen de andere. Isräel probeert de terroristen uit te moorden Palestijnen doden meestal onschuldige mensen.
Elke keer ik iets van nieuws van dat regiotje krijg, weet ik het niet meer. Ik kan gewoon niet meer oncijferen wie gelijk heeft. Het wordt te veel. Zo heeft Sharon een getuige laten ombrengen in België omdat hij hier aan geklaagd was voor genocide (wat dus klopt). Maar dan heb je ook (toen) Arafat die het arme schooiertje zit te spelen als hij weet dat de cameras op hem staan en dan intifada roept als hij denkt dat hij niet gefilmt wordt.
Vandaar dat ik nu als er een discussie is over dit onderwerp ik het gewoon niet weet en zwijg.
kan iemand mischien iets van helderheid brengen in deze wolk van illusies
xd