Hallo Shadowmax,
Allereerst even dit: ik vind de vraag erg veel weg hebben van drie onderwerpen die we al hebben lopen:
"duurdere zuren mooiere afdrukken?",
"zuren en etsen" en
"waarmee kun je etsen?". Ik verplaats je vraag sowieso naar Huiswerk & Toetsen, maar ben wel een beetje verbaasd over drie verschillende mensen die met een soortgelijke vraag komen...
Om op je vragen terug te komen:
1. Wat bedoel je met "verschillen in naamgeving"? Salpeterzuur is de standaardnaam; hooguit een concentratie (%) verschilt. Geconcentreerd salpeterzuur is ongeveer 65%.
2. Duurdere zuren zijn vaak zuiverder, of geconcentreerder. Hoevaak je ze kan gebruiken hangt af van de toepassing.
3. Ook dit is afhankelijk van het materiaal dat je etst. Over het algemeen moet je zeker niet te sterk salpeterzuur nemen, dan gaat etsen van bijv. koper zó snel dat je eerder al je koper oplost. Duurder is dus niet altijd beter.
4. Rokend salpeterzuur zou ik sowieso sterk afraden. Ik zie dat je Chemlevel op 1 staat, dan zou ik je sowieso sterk afraden om met enigszins geconcentreerde zuren te werken.
5. Geen idee... misschien qua aanschaf, maar het moet ook nog verzonden worden.
6. Welk zuur? Dat maakt nogal uit...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)