Moderator: Rhiannon
Voor mij part mogen ze het ook afschaffen.Wezel schreef:Kan je voorbeelden geven van dieren die voor een overlast in het openbaar zorgen vergelijkbaar met honden? Ik kan niet meteen op iets komen... Maar moest iedereen aan de leiband lopen met een konijn dat overal keutels legt zouden sommigen volgens mij daar ook een belasting willen voor heffen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben een hondenliefhebber en ben tegen een hondenbelastig, zeker als ze er is wegens de uitwerpselen op openbaar gebied. Ik ga wel akkoord met boetes voor het niet opruimen ervan (die trouwens ook bestaan, in België althans).
Persoonlijk heb ik meer last van katten, die schijten in andermans tuinen, en die pissen tegen andermans auto's en voordeuren. En dan dat irritante gejank midden in de nacht, of je moet ze weghouden bij je vijver. Nee, dan honden, die moeten bijna overal verplicht aan de lijn en mogen bijna nergens hun behoefte doen, behalve op speciaal ingerichte velden. Dus omdat het daar moet betalen wij er belasting over! Als we onze honden ook gewoon los laten lopen en in andermans tuinen schijten hoeft het niet?? Zoals jullie merken vind ik hondenbelasting gewoon een manier waarop de gemeente zijn begrotingstekort aanvult.
Hondendiscriminatie, de hond als melkkoe. Het is echt idiood dat honden belasting moeten betalen, althans door zijn baasje. Maar we vergeten dat we slaven zijn aan onze eigen economie. Als het maar wat oplevert. Nederland en wellicht ook Belgie op zijn of haar smalst.
Hondendiscriminatie, de hond als melkkoe. Het is echt idiood dat honden belasting moeten betalen, althans door zijn baasje. Maar we vergeten dat we slaven zijn aan onze eigen economie. Als het maar wat oplevert. Nederland en wellicht ook Belgie op zijn of haar smalst.
Ook de gemeenten moeten ergens hun geld vandaan halen. Als zo'n gemeenteraad besluit dat dat deels dmv hondenbelasting moet zie ik het probleem niet.
Dat begrijp ik ook wel, het personeel, het materiaal dat aangeschaft dient te worden om de poep op te halen en schoon te maken kost eenmaal geld. Maar waar mij het om gaat dat het krom is dat alleen de mens en de hond belasting betaald (hond betaald geen belasting maar zijn baasje).Farshad schreef:Mensen betalen ook belasting. Maar de meesten gaan dan ook niet poepen op straat.
De meeste honden poepen wel op straat, en dat brengt de nodige overlast. Daarom is de belasting bedacht zodat de mensen niet te veel honden nemen. Op deze manier beperk je de overlast.
Je steld eerst een vraag om daarna zelf met een soort van antwoord te komen. Wat bedoel je PRECIES met "slaven aan eigen economie"?Hondendiscriminatie, de hond als melkkoe. Het is echt idiood dat honden belasting moeten betalen, althans door zijn baasje. Maar we vergeten dat we slaven zijn aan onze eigen economie. Als het maar wat oplevert. Nederland en wellicht ook Belgie op zijn of haar smalst. 8)
Een hond kan nou eenmaal geen belasting betalen.Maar waar mij het om gaat dat het krom is dat alleen de mens en de hond belasting betaald (hond betaald geen belasting maar zijn baasje).