jve11
Artikelen: 0

Help veranda

Hallo,

Ik ben van plan een veranda te bouwen, daarover heb ik de volgende vragen

voldoen mijn ligger van mahonie 67x114mm ( halfhoutverbinding ) ?

voldoet mijn draagbalk, mahonie 90x139 mm met stalen strip 15x100 mm bevestigd met houtdraadbouten in een sponning

voldoet mijn staander, mahonie 65x139 mm ? ( 1 stuks, de andere zijde komt in de muur )

Bedekking, glas 55.2 +/- 25 kg.

tek. zie bijlage.

alvast bedankt.
In physics I trust

Re: Help veranda

Voor de goede orde, informatie verkregen via fora is géén vervanger voor het oordeel van een vakman.

Discussieer rustig (verder), maar besef dat het gebruik van informatie uit berichten volledig op eigen risico is; Wetenschapsforum is dan ook niet aansprakelijk voor adviezen, uitkomsten, (gebrek aan) informatie in berichten, of voor eventuele (gevolg)schade ontstaan door raadpleging van het forum.

"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
In physics I trust

Dergelijke zaken reken je typisch na via de Eurocodes waarbij je rekening dient te houden met enerzijds wind- en anderzijds sneeuwbelasting.

Het gaat over deze norm voor de sneeuw, en een voorbeeld bij een windbelastings berekening kan je hier vinden.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Adejo

In physics I trust schreef: wo 21 mar 2012, 18:56
Dergelijke zaken reken je typisch na via de Eurocodes waarbij je rekening dient te houden met enerzijds wind- en anderzijds sneeuwbelasting.

Het gaat over deze norm voor de sneeuw, en een voorbeeld bij een windbelastings berekening kan je hier vinden.

En dan eigenlijk ook nog de NB2011 toepassen voor de Eurocodes, deze wijken iets af van de algemene.

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”