Kaspace schreef: ↑wo 05 sep 2012, 21:49
Ik ben er (bijna) van overtuigd dat bij het "flitsbeleid" een soort kansverdeling hoort waar ze daar meer van weten. En daar was ik dus naar op zoek. Heel erg geheim zal het toch niet zijn?
Misschien weet iemand hier er wel meer van.
Ah, je wilt dus niets berekend hebben op basis van die getallen, maar gewoon weten wat de gebruikelijke verdeling van rijsnelheden is bij een flitscontrole. Die gegevens zou je domweg aan de politie kunnen vragen, en wellicht via een WOB verzoek oid nog kunnen afdwingen als ze niet willen meewerken.
Ik vermoed echter dat alleen de gegevens van de overschrijders worden vastgelegd: die flitsapparaten tellen welliswaar hoeveel autos passeren, maar slaan voor zover ik weet alleen de snelheid op als die boven de ingestelde limiet ligt waarbij een bekeuring volgt.
Overigens kun je je vraag ook neerleggen bij rijkswaterstaat: ook die meten regelmatig op bepaalde plaatsen hoeveel autos passeren en met welke snelheid. Hierbij krijgen hardrijders geen bekeuring, deze gegevens dienen om inzicht te krijgen in bijv aanpassing van de wegindeling zodat deze niet uitnodigd tot harder rijden, of juist aanpassing zodat men er wel met de maximumsnelheid overheen kan ipv te moeten afremmen voor een onoverzichtelijke bocht/kronkel/hobbel etc.