Goh, ik leer elke dag bij. Blijkbaar is er een verband tussen de leeftijd van een nummer en de kwaliteit en aantrekkelijkheid van dat nummer.Ik luister alleen hun nieuwere nummers. Vooral Vertigo blijft goed
Get my point? Het is niet omdat een nummer oud is dat het daarom niet meer goed is. Voorbeelden genoeg van oude nummers die nog steeds enorm goed passen in deze tijd.
Ik respecteer uiteraard jouw smaak (ik respecteer altijd iedereens smaak en ik ben blij met de verschillen) maar ik vraag me af ofdat je je eigen niet beperkt. Als je een nummer hoort en je weet niet dat het oud is maar je vindt het steengoed en dan hoor je het jaartal, ga je dan ineens het nummer niet meer goed vinden? Als je het jaartal hoort, wijs je het nummer dan meteen categorisch af? Van mij mag je maar dan mis je goede nummers.
De oude muziek die jouw conciërge draait op school is maar een zeer klein deel van het spectrum van alle oude muziek. Het is zoiets als dat je Marco Borsato gaat afwijzen omdat je de kriebels krijgt van Frans Bauwer.
Overigens, een schock voor de Marco Borsato-fans: zijn nummers zijn (vrijwel) allemaal oude nummers, nummers die in de jaren 50 een hit waren in Italië als ze niet nog ouder zijn. Ik heb een Italiaanse bron die in Vlaanderen woont