albert davinci
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Ik luister alleen hun nieuwere nummers. Vooral Vertigo blijft goed
Goh, ik leer elke dag bij. Blijkbaar is er een verband tussen de leeftijd van een nummer en de kwaliteit en aantrekkelijkheid van dat nummer. :)

Get my point? Het is niet omdat een nummer oud is dat het daarom niet meer goed is. Voorbeelden genoeg van oude nummers die nog steeds enorm goed passen in deze tijd.

Ik respecteer uiteraard jouw smaak (ik respecteer altijd iedereens smaak en ik ben blij met de verschillen) maar ik vraag me af ofdat je je eigen niet beperkt. Als je een nummer hoort en je weet niet dat het oud is maar je vindt het steengoed en dan hoor je het jaartal, ga je dan ineens het nummer niet meer goed vinden? Als je het jaartal hoort, wijs je het nummer dan meteen categorisch af? Van mij mag je maar dan mis je goede nummers. :wink:

De oude muziek die jouw conciërge draait op school is maar een zeer klein deel van het spectrum van alle oude muziek. Het is zoiets als dat je Marco Borsato gaat afwijzen omdat je de kriebels krijgt van Frans Bauwer.

Overigens, een schock voor de Marco Borsato-fans: zijn nummers zijn (vrijwel) allemaal oude nummers, nummers die in de jaren 50 een hit waren in Italië als ze niet nog ouder zijn. Ik heb een Italiaanse bron die in Vlaanderen woont :)
Rogier.V

Heerlijk toch die oude, maar ook minder oude metal/rock... :) Metallica, Iron Maiden, Black Sabbath, Kiss, Motley Crue, CKY, Audioslave, Papa Roach, Incubus, Alien Ant Farm, Rage Against The Machine, Rob Zombie, Motorhead en vele anderen. Maar ik denk niet dat ze bij jou op school "So F*cking What", "Seek and Destroy" en "Bullet In The Head" gaan draaien...jammer. :)

Bij ons op school draaien ze alleen maar bubbling. :) Niks aan dus.

Zou wel eens Metallica - Orion uit de speakers horen knallen :)
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
Timo

New York Hardcore: Biohazard, Sick of it All (en nog wel veel meer, maar dat staat niet op youtube)

Boston Hardcore: Slapshot

Motörhead ook, maar daar luisteren wel meer mensen naar dus hoef ik het niet te linken. En Bob Marley hetzelfde verhaal.
Timo... 16 jaar, onthoud dat wel graag ;)
PdeJongh

Ik luister alleen hun nieuwere nummers. Vooral Vertigo blijft goed
Goh, ik leer elke dag bij. Blijkbaar is er een verband tussen de leeftijd van een nummer en de kwaliteit en aantrekkelijkheid van dat nummer. :)

Get my point? Het is niet omdat een nummer oud is dat het daarom niet meer goed is. Voorbeelden genoeg van oude nummers die nog steeds enorm goed passen in deze tijd.
Klopt. Ik zeg ook niet dat oude nummers per definitie slecht zijn. Alleen ik vind er nooit zoveel aan :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
bram2

Geen van bovenstaande mogelijkheden.

Ik luister naar dingen als Boards Of Canada, Nathan Fake, James Holden,...

Ik noem dit voor de eenvoud gewoon elektronische muziek
Lala

Boards of canada....hmmm. Ontspannen :) Dan moet je Sigur Ros ook maar eens luisteren, niet elektronisch maar een beetje dezelfde sfeer.
Timo schreef:New York Hardcore: Biohazard, Sick of it All (en nog wel veel meer, maar dat staat niet op youtube)

De term Boston-hardcore is nieuw voor me, maar als ik slapshot beluister kan ik je vitamin X, Cut the **** en Shelter ook wel aanraden.(als je het nog niet kent :) )
Appareo decet nihil munditia?
Banana

tja... op dit moment luister ik:

- De oude Red Hot Chilli Peppers

- The Misfits

- Papa Roach

- Arctic Monkeys

- Kaiser Chiefs

- Converge

- NOFX

- Horrorpops

- Amon Amarth

- Monestary

- Oude Korn

- The Killers

- The Strokes

- The Ramones

- The Raconteurs

- Death From Above

- She Wants Revenge

- The Yeah Yeah Yeah's

Oh.. En ik speel gitaar
Timo

Lala schreef:Boards of canada....hmmm. Ontspannen :) Dan moet je Sigur Ros ook maar eens luisteren, niet elektronisch maar een beetje dezelfde sfeer.
Timo schreef:New York Hardcore: Biohazard, Sick of it All (en nog wel veel meer, maar dat staat niet op youtube)

De term Boston-hardcore is nieuw voor me, maar als ik slapshot beluister kan ik je vitamin X, Cut the **** en Shelter ook wel aanraden.(als je het nog niet kent :) )
Slapshot komt uit Boston, Biohazard uit New York. NYHC is een muzieksoort en Boston Hardcore ook (zie: Wikipedia). En ik vind Slapshot tot nog toe de enige goede uit de Boston Hardcore scene (en heb toch behoorlijk wat gehoord)
Timo... 16 jaar, onthoud dat wel graag ;)
Lala

De bands die ik noemde komen niet uit Boston, maar hebben een vergelijkbare stijl. Shelter is zelfs 1 van de grondleggers van straight edge te noemen.
Banana schreef:tja... op dit moment luister ik:

- Converge
21 juni in Podium Hoogeveen, tijdens de eerste avond van Trashfest (jou vast niet onbekend). Be there :wink:
Banana

Mij zeker niet onbekend want ik woon in Hoogeveen.. en ga geregeld naar het Podium..

Ik moet het alleen nog ff goed regelen want Trashfest begint op de donderdag van mijn tentamenweek volgens mij... :)
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
Lala

Jups, maar 's avonds pas. Ik ben crew (barman/portier/fotograaf/manus van alles) tijdens Trashfest. Kheb er wel weer zin in [rr]
Assassinator

Ik heb laatst Pachelbel-Canon in D Minor gedownload. Echt een prachtig liedje, weet iemand andere klassieke muzikanten die vergelijkbare muziek maken/hebben gemaakt? Beethoven is toch heel anders, meer piano (toch?). Pachelbel is meer strijkinstrumenten (toch?) en misschien dat mensen met wat meer expertise andere goede liedjes weten [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Rogier.V

Ik heb laatst Pachelbel-Canon in D Minor gedownload. Echt een prachtig liedje, weet iemand andere klassieke muzikanten die vergelijkbare muziek maken/hebben gemaakt? Beethoven is toch heel anders, meer piano (toch?). Pachelbel is meer strijkinstrumenten (toch?) en misschien dat mensen met wat meer expertise andere goede liedjes weten :)
Inderdaad erg mooi nummer. Bach lijkt er soms erg op (Ik vind Bach wel een stuk mooier dan Pachelbel, maar toch), maar denk bijvoorbeeld aan Air van bach. Je kunt zelf bij www.last.fm wel wat mooie nummers vinden, en andere artiesten die er op lijken.

Tip: De Goldberg variations van Bach, gespeeld door Glenn Gould. Glenn Gould kan zo fantastisch spelen, dat er zelfs muziek is meegestuurd van hem met de 2 Voyager ruimte sondes, in de hoop dat er ooit een andere beschaving naar gaat luisteren. Andere mooie stukken zijn de Inventionen en Sinfonien, die ik zelf ook aan het spelen ben nu [rr] (hier wat fragmenten te vinden: http://www.last.fm/music/Glenn+Gould/J.+S....mmige+Sinfonien
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
Banana

Jups, maar 's avonds pas. Ik ben crew (barman/portier/fotograaf/manus van alles) tijdens Trashfest. Kheb er wel weer zin in :)

..Ik ook..zeker weten [rr]
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
Rammelslakje

30 Seconds to Mars

Apocalyptica

Billy Talent

Blink 182

Bowling for Soup

Bullet for my Valentine

Evergreen Terrace

Fall Out Boy

Good Charlotte

Greenday

Him

Homegrown

Hoobastank

Iron Maiden

Kiss

Linkin Park

Lost Prophets

Mae

Maroon 5

Matchbox 20

Muse

My Chemical Romance

New Found Glory

Nickelback

Nine Days

Panic! At the Disco

Rise Against

Simple Plan

Static X

Strung Out

Sugarcult

Sum 41

System of a Down

The Misfits

The Offspring

The Ramones

The Rasmus

The Veronicas

Third Eye Blind

Three Days Grace

Three Doors Down

We Are Scientists

Yellowcard
En wat ik vergeten ben...

Nog meer Pinkpop 2007 gangers hiero? [rr]
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Terug naar “Sciencetalk café”