Verborgen inhoud
2) |x-y|b-a <= 2d
Verborgen inhoud
2) |x-y|b-a <= 2d
Mijn afschatting met die max is toch correct?yoralin schreef:De beste/kleinste bovengrens voor |x-y| is ...
Verborgen inhoud
Verborgen inhoud
Ja.Mijn afschatting met die max is toch correct?
\( |x-y|^{b-a} < 1+ |x-y| \)omdat\(0<b-a<1\)
Welke topologie zit er op de Lipschitz functies?Voor de tweede opgave moet ik een convergerende rij nemen en bewijzen dat de limiet in de verzameling zit, maar hoe doe ik dat?
Hierop wou ik eerst reageren met "... of een tegenvoorbeeld geven", maar 'k twijfelde toen zelf nog of 't al dan niet waar was.Voor de tweede opgave moet ik een convergerende rij nemen en bewijzen dat de limiet in de verzameling zit, maar hoe doe ik dat?
Ik ga die van de puntsgewijze convergentie nemen.Welke topologie zit er op de Lipschitz functies?
Er bestaat geen metriek waarbij convergentie = puntsgewijze convergentie.Ik ga die van de puntsgewijze convergentie nemen.
Heb ik ook niet beweerd, niet elke topologie is afkomstig van een metriek.Er bestaat geen metriek waarbij convergentie = puntsgewijze convergentie.
Ik neem de topologie waarbij de limiet de puntsgewijze is.Welke topologie zit er op de Lipschitz functies?
Waarom is er een metriek nodig ? Een topologie is voldoende om 't over limieten/convergentie te hebben.PeterPan schreef:Dat klinkt niet erg serieus.
Kortom, we verzinnen zelf wel een metriek.