Anders is een softstarter ook nog een mogelijkheid.
http://nl.rs-online.com/web/search/searchB...case-PSR-325485
Dan hoef je de motor niet ster/driehoek te schakelen en heb je dus ook geen trafo nodig. 177 pond vragen ze ervoor.
Ik zal in de loop van de volgende week zo veel mogelijk gegevens verzamelen over dit onderwerp.Gringo schreef:Anders is een softstarter ook nog een mogelijkheid.
http://nl.rs-online.com/web/search/searchB...case-PSR-325485
Dan hoef je de motor niet ster/driehoek te schakelen en heb je dus ook geen trafo nodig. 177 pond vragen ze ervoor.
1) Het is frequentieomvormer, dus aan elkaarEen frequentie omvormer kan niet omhoog transformeren, daarnaast is het rendement slechter dan een trafo. En ook in de aanschaf is een FO duurder.
1) Het is frequentieomvormer, dus aan elkaarEen frequentie omvormer kan niet omhoog transformeren, daarnaast is het rendement slechter dan een trafo. En ook in de aanschaf is een FO duurder.
sharkdude schreef:1) Het is frequentieomvormer, dus aan elkaar
2) Het is wel belangrijk bij ondernemingen.
Mijn verontschuldigingen als het lijkt alsof ik iets suggereerde. Ik haalde het aan, en was hierbij niet doorgegaan op uw zin.Ik snap niet wat je bedoeld, je links verwijzen naar een inlog pagina en bij "2) Het is wel belangrijk bij ondernemingen." suggereer je dat ik heb aangegeven dat FO's niet belangrijk zijn voor ondernemingen. Ik vraag me af waar je dat op basseert.
Volgens mij komen je gemeten stromen van 21A en 26A aardig overeen met de stromen op je type plaatje,fritsmisty schreef:Ik heb nu meer gegeven dat wat meer duidelijkheid zal brengen.
Het gaat over een hydraulische lift met een motor van 400V/690V sterdriehoek aangestuurd,met een vermogen van 7,7KW ,In 19/25A , Is 55A ,2740 RPM , 0,84 cos f.
Deze is aangesloten op een Net van 3* 220V met een transfo van 220V naar 380V van Het merk EREA type ATT 17500
Code 2513, 230V / 43,9A en 400V / 25,2A
Ik Heb de volgende metingen gedaan met een Ampére Tang van FLUKE
Met een lege lift .
aan de 220V kant meet ik 38A
aan de 400V kant meet ik 21A
Met een volgeladen lift 100% van zijn draagvermogen
aan de 220V kant meet ik 46,5A
aan de 400V kant meet ik 26A
Van waar komen deze waarden ,waarom zijn deze zo hoog?
Heeft iemand hier een antwoord op
MVG
fritsmisty
Ok, we gaan hier dus van een 400/690V net uit, secundair aan de trafo, dan krijg je dat de fase spanning 400Volt bij ster is. Het enige is dat ik dan niet in zie is waarom je de motor ster/driehoek zou starten. Je zet dan bij zowel ster als driehoek de nominale spanning op de wikkeling. Je krijg dan ook bij zowel ster als driehoek dezelfde lijn stroom.klazon schreef:Uitwendig kan je maar één stroom meten, en dat is de lijnstroom.
Bij een sterschakeling is die gelijk aan de stroom in de wikkeling.
Bij een driehoekschakeling kan je niet zo makkeljik bij de wikkelingstroom komen, maar dat is ook niet relevant. Wat de fabrikant opgeeft is ook dan de lijnstroom.
Dus je moet de rekensom niet ingewikkelder maken dan nodig is.
3 fasen*de fasespanning*de lijnstroom*cosphi = 3*400*19*0,84
klazon schreef:Ja, je ziet iets over het hoofd.
Het gaat om een 400/690V motor op een 400/690V net. Ook daarbij kan je de aanloopstroom beperken door eerst in ster, en daarna in driehoek te schakelen.
Dat is toch niet anders dan bij een 230/400V motor op een 230/400V net?
Wat ik begrijp mag je een 230/400V motor alleen in ster op een 230/400V net zetten.Dan nog maar eens de vraag: waarom zou het bij een 400/690V motor op een 400/690V net anders zijn dan bij een 230/400V motor op een 230/400V net?