<knip>
Beryllium:
Het punt is wel duidelijk, een trap na geven is m.i. niet meer nodig.
Als dat alsnog nodig blijkt kan je ervan uitgaan dat het beheer of een moderator ingrijpt.
waar moet je bij opletten qua veiligheid bij deze stoffen???Mars016 schreef: worden. ( in welke catogorie (zeg gelijk welke afvalvaten catogorien er zijn)
A. zwavelzuur (98%)
B.NaOH (4M)
c. ether als extractie middel.
d. 100 ml kopersulfaat oplossing (0.1 molair) in een erlenmeyer.
e. 150 mg watervrij soda in een weegdoosje.
f. verdunde chloride oplossing (25 ml) na titratie met zilvernitraat (0.1 mol/l)
g. tri-chloorethaan, dat door middel van indampen is teruggewonnen.
H. vloeistof in een beker glas waar niet opstaat wat er in zit.
als jullie het weten alvast bedankt.
WOW tnx ik heb ook op google gezocht alleen kon ik niets vinden, maar hoe kom je aan "AND MSDS"??? wat is dat??? (miss moest ik ook maar de engelse benaming nemen )Jorim schreef: e. 150 mg is extreem weinig, maar je moet het niet inslikken. Zie hier (met google gezocht op sodiumcarbonate AND MSDS)
f. Zilverchloride brand en is giftig. Zie hier (met google gezocht op silver nitrate AND MSDS)
Een chloride oplossing kan zorgen vor irritatie. Zie hier (met google gezocht op (sodium) chloride AND MSDS)
g. Je moet het niet binnen krijgen! Zie hier (met google gezocht op trichloroethane AND MSDS)
Zo daar moet je het toch mee redden! Volgende keer zelf zoeken
R en S zinnen die genoemd worden vindt je hier!
In welke afval catogorien worden deze stoffen verdeeld?Mars016 schreef: worden. ( in welke catogorie (zeg gelijk welke afvalvaten catogorien er zijn)
A. zwavelzuur (98%)
B.NaOH (4M)
f. verdunde chloride oplossing (25 ml) na titratie met zilvernitraat (0.1 mol/l)
Kan ik beter zo vragen .In welke categorien van de afvalstromen deze stoffen en oplossingen worden afgevoerdt en waarom?RaZ1985 schreef:In welke afval catogorien worden deze stoffen verdeeld?Mars016 schreef: worden. ( in welke catogorie (zeg gelijk welke afvalvaten catogorien er zijn)
A. zwavelzuur (98%)
B.NaOH (4M)