Anonymous
Artikelen: 0

Re: soorten alternatieve straffen voor jongeren

Als alternatieve straf zie ik bijvoorbeeld,het opkuisen van straten,pleinen en parken,hulp verlenen in ziekenhuizen.Voor de graffitiefreaks,het opkuisen van graffitie.Zich onttrekken of misbruik maken zou moeten gelijk staan met echte gevangenis.Alternatieve straffen zouden alleen mogen toegestaan worden nadat de schade die veroorzaakt is,volledig betaald is.Als men niet in staat is de schade te vergoeden,dan hou je ze best achter slot.Op die manier leer je ze van eerst te denken en dan te doen.Duizend euro schade toebrengen aan een auto om vijf euro parkeergeld te stelen loopt toch de spuitgaten uit.

Wanneer is er een beloning voor mensen die op pensioen gaan met een blanco strafblad ?Wanneer is er een beloning voor zij die heel hun leven eerlijk gewerkt hebben en met hun torenhoge belasting die nietsnutten in hun onderhoud hebben voorzien.Ik heb nog nooit een graties broodje gekregen van de bakker.Alles wijst er op dat misdaad soms voordeliger is .
Anonymous

Hallokes,

Voor mijn eindwerk heb ik ervoor gekozen om te werken rond alternatieve sancties/gemeenschapsdienst

Graag zou k in contact komen met mensen die dit hebben moeten volgen en zou graag hun mening willen weten, of het eventuuel geholpen heeft of niet.

Privacy kan behouden worden, in het eindwerk verschijnen fictieve namen

Dank bij voorbaat

Groetjes Moksje

edit by moderator: geen emailadressen aub
K. Jansen

Ik ben zelf ook bij HALT geweest :shock: Hier heb ik een werkstraf gekregen. Deze straf heeft mij wel degelijk een positief effect op mij gehad! Moet je nagaan: in enkele dagen heel het dorp van zwerfvuil ontzien voor het oog van vrienden, familie en andere bekenden! Het winkelcentrum en mijn eigen straat waren nog het ergste om te doen ;)

Groetjes Kasper
K. Jansen

Over alternatieve straffen gesproken :shock: :

Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=469350&c=122

Terug naar “Huiswerk en Practica”